Zumba – Lehet, hogy csak pénzkidobás?

A zumba jelenleg az egyik legnépszerűbb táncos-fitnesz mozgásforma. Köszönhető ez annak, hogy gyakorlatilag semmilyen megerőltető elemet nem tartalmaz, sokkal könnyedebb az aerobicnál és a kardiónál, viszont érdekesebbnek tűnhet az aerob gyakorlatoknál.

A zumba-őrület kezdete

A zumba viszonylag fiatal „találmány”, kitalálása Alberto “Beto” Perez, kolumbiai fitnesz edző nevéhez fűződik. A mozgásforma nagyrészt táncra épül, megtalálhatók benne hip hop-os, salsás, és különböző harcművészeteket imitáló elemek is, de nyomokban előfordul néhány izomerősítő gyakorlat is (guggolás, kitörés), természetesen súlyzó nélkül.

Zumba

A legenda szerint Perez bácsi otthon felejtette szokásos, oktatás közben játszott kazettáját, és kénytelen volt az autójában hallgatott salsa kazettát betenni az órán. A siker minden képzeletet felülmúlt.

 

A zene ritmusa változó, lassú és gyors szakaszokat is tartalmaz. Aki zumba órán vesz részt, inkább érezheti magát egy táncparkett közepén, mint edzőteremben. Nem csoda, hogy a kliensek elsöprő többsége nő, hiszen ez a mozgás nekik lett elsősorban kitalálva.

Mi haszna van a zumbának?

A zumba remek lehetőség arra, hogy kikapcsolódjunk – már ha van erre fölös sokezer forintunk, mert bizony nem olcsó egy havi bérlet.

Természetesen nincs egységes tarifa, de hozzávetőlegesen óránként 1000 forintot gombolnak le rólunk, anélkül, hogy értékelhető sporttevékenységet végeznénk.

A zumba alakformálásra teljesen alkalmatlan, mert izmainkat nem dolgozza meg kellőképpen. A zsírégetésre legalkalmasabb aerob mozgásformáknál (gyaloglás, kerékpározás) sokkal intenzívebb, így a felhasznált energia javarészt glikogénből (vagyis az izmainkban tárolt szénhidrátból) kerül fedezésre.

Ha zsírt akarunk leadni, muszáj súlyzós edzést is végeznünk, melyet aerob edzéssel kell kombinálni.

Ha ezeket elég keményen végezzük, és megfelelően táplálkozunk, valószínűleg nem marad sem időnk, sem energiánk a költségesebb, ám haszontalanabb zumba órákat látogatni.