Zöldségdiéta – egy hét alatt 5 kiló (izom) mínusz

A zsírégető és “méregtelenítő” zöldségdiétával akár hetente 5 kilót is le lehet adni – írja egy (sajnos) közkedvelt női magazin. Ha jól számolom, 21 hét és 3 nap alatt érném el vele a 0 kilogrammos testtömeget.

A zöldségdiéta étrendje

A lényeg az, hogy csökkentsük le az összkalória bevitelt – ki tudja mennyire, erről ugyanis nincs még hozzávetőleges adat sem. “A zöldségek tele vannak tápanyaggal, de alig tartalmaznak kalóriát” – egy kis képzavar, de azért kihámozható, mire gondol itt a kedves szerző: a zöldségek állítólagos magas vitamin- és ásványianyag tartalmára, ami manapság a legtöbb esetben már nem állja meg a helyét. A vitaminok és más mikrotápanyagok nélkülözhetetlenek létfenntartásunkhoz, de a zsírégetéshez semmi közük. 

Nézzük, mit kell ennünk egy hétig, hogy “feszesek” és “csinik” legyünk:

1. nap

Reggeli: két bögre paradicsomlé, egy joghurt.

Tízórai: egy bögre narancslé.

Ebéd: 10 dkg grillezett csirkemell, 20 dkg grillezett zöldség.

Uzsonna: két sárgarépa.

Vacsora: egy bögre görög saláta.

2. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyérből készült pirítós, egy paradicsom.

Tízórai: egy bögre céklalé.

Ebéd: 10 dkg párolt halfilé, 20 dkg sült zöldség.

Uzsonna: egy bögre reteksaláta.

Vacsora: egy bögre zöldborsóleves.

3. nap

Reggeli: két szelet barna kenyér padlizsánkrémmel.

Tízórai: 20 dkg uborka.

Ebéd: 25 dkg rakott karfiol.

Uzsonna: egy bögre narancslé.

Vacsora: egy bögre kukoricasaláta.

4. nap

Reggeli: egy bögre müzli, egy joghurt.

Tízórai: egy nagy fürt szőlő.

Ebéd: 20 dkg párolt csirkemell, 20 dkg párolt vegyes zöldség.

Uzsonna: két alma.

Vacsora: egy bögre zöldségleves.

5. nap

Reggeli: egy kefir, egy szelet teljes kiőrlésű kenyérből készült pirítós.

Tízórai: egy paradicsom, egy sárgarépa.

Ebéd: egy bögre Cézár-saláta.

Uzsonna: egy bögre zöldségturmix.

Vacsora: egy bögre gyümölcssaláta.

6. nap

Reggeli: egy bögre müzli tejjel.

Tízórai: két körte.

Ebéd: két bögre finomfőzelék.

Uzsonna: egy banán.

Vacsora: egy bögre ecetes krumplisaláta.

7. nap

Reggeli: egy szelet barna kenyér, egy pohár joghurt.

Tízórai: 20 dkg barack.

Ebéd: egy bögre zöldségleves, 15 dkg grillezett zöldség.

Uzsonna: egy nagy fürt szőlő.

Vacsora: egy bögre tetszés szerinti krémleves.

Értékelés

Az ételek listája kifejezetten szánalmas. Elvétve találunk normális étkezést: vagy csak cukrot tartalmaz, ami diétában tilos lenne (egy nagy fürt szőlő), vagy még annyit sem (egy bögre zöldségturmix).

Az 5 kiló mínusz – ha egyáltalán eléri ezt valaki – izomveszteség miatt fog bekövetkezni, hiszen az éhező szervezet először az izomszövethez nyúl, cserébe a zsírszövetet gyarapítja.

További vicc kategóriás instrukció: “A diétát csak egy hétig szabad alkalmazni”. Egy hetes diétát márpedig nem csinálunk, hiszen szervezetünknek több hét szükséges ahhoz, hogy a zsírégetésre “ráálljon”, és optimálisan működjön. Az első napokban jobbára csak a víztől és a glikogéntől szabadulunk meg, és bár ezt a mérleg súlycsökkenésként jelzi, zsírt nem veszítünk. Az egyhetes “diéta” után pedig szépen visszaszedjük az így leadott kilókat, amihez hozzáadódik az éhezés miatt felszedett plusz zsír, és kezdhetjük elölről, vagy még rosszabb helyzetből a következő “diétát”.