Vibrációs tréner – megfelelő ez zsírégetésre?

Vibrációs tréner mozgás és diéta helyett? Esetleg kiegészítésként? Többen kérdeztétek már – persze nem a törzsolvasóink közül -, hogy mi a véleményünk erről a népszerű eszközről.

Már csak azért is érdemes szót ejtenünk erről, mert egyes undormány celebek képesek ezt a vackot reklámozni, és ismertségüket felhasználva azt sulykolni követőikbe, hogy ezzel a cuccal “fogytak le”.

Hogyan “működik” ez a remek találmány?

Rá kell állni, és fontos, hogy ezt különböző pózokban tedd – állítja a gyártó. Majd jön a kissé nehézkes eseményleírás:

  • sorozatos egyensúlyvesztés következik be
  • aktivizálódik a központi idegrendszered
  • az agyad “utasítást ad” az egyensúly fenntartásában részt vevő összes izomnak a korrigálásra
  • az izomzat automatikusan ellentart
  • a helyzetmegtartó reflexeid működésbe lépnek
  • mindez pedig jelentős izommunkát eredményez

Mivel kecsegteti a laikusokat a forgalmazó?

Mert azt gyorsan szögezzük le, hogy a vibrációs tréner természetesen nem sportolók, és megfelelő ismeretekkel rendelkező, életvitelszerűen edző és táplálkozó személyeknek készült. A célcsoport – mint annyi más fogyasztószer, eszköz, varázsige esetében – itt is a tudatlanok széles rétege.

Vibrációs tréner

A vibrációs trénerrel állítólag hatékonyan (aha :D) meg tudod dolgoztatni az izomzatodat, ráadásul úgy, hogy alig izzadsz meg. Itt azért lehetett volna óvatosabb a gyártó, mert sok buta embert pont azzal lehet bepalizni, hogy az izzadás fogyaszt. De sebaj, lesz még itt okosság.

Ezt “tudja” a vibrációs tréner

A “fogyasztó” és “izmot erősítő” hatás mellett egészségügyi előnyeit is emlegetik. Helyszűke miatt ezekre nem térnénk ki, már csak azért sem, mert a legtöbb helyen nem ezek a hangsúlyos részek, hanem bizony az állítólagos “fogyasztó” hatás.

Hivatkoznak arra is hogy a vibrációs tréning hatásait az 1960-as évekbeli Szovjetunióban támasztották alá az űrhajósokon végzett orvosi vizsgálatokkal. Na, és a termék reklámját fogyasztók nyilván ebből a rétegből kerülnek ki javarészt, ugye? Még véletlenül sem a túlsúlyos, középkorú és mozogni lusta háziasszonyok kajálják be legnagyobb eséllyel.

“Erősödnek az izmaid”

Bizonyára jelentős izomerősítő hatással bírnak ezek az apró egyensúlyvesztések, és az ezeket korrigáló mozdulatok. Kukába a súlyzókkal!

Hivatkoznak arra, hogy holland olimpiai korcsolyaaranyat eredményezett a tréner használata. Még az is lehet, hogy tényleg bevetették kiegészítésképpen, de hogy ez lett volna a siker kulcsa, az több mint valószínűtlen.

A legnagyobb gond itt a progresszivitás hiánya. Hogy növeled a terhelést, ha “erősödsz”? Meg aztán valahogy mégsem a sportolók magasztalják ezt a terméket, hanem olyan személyek, akik nagyjából semmihez sem értenek, de széles közönséget meg tudnak szólítani.

“Csökken a testsúlyod”

Ezt az állítást arra alapozzák, hogy ha némi pluszkalóriát elégetsz az eszközzel, és nem eszel többet, mint eddig, akkor fogyni fogsz. Naná, ez így működik hasraütésszerűen. Tegyük fel, a napi kalóriatöbbleted +500 volt, de a vibrációs trénerrel már csak 470 lesz. Tényleg óriási eredmény!

Egyensúlyvesztés-korrigálással a világon senki nem fogyott még le, ezt nyugodtan elhiheted. A szervezet nem hülye, hogy ennyi “mozgás” hatására zsírt kezdjen égetni. Az anyagcserét fokozó hatás meg több mint vicc! A legtöbben vért pisilnek, hogy heti 4 súlyzós és 3 aerob edzéssel sikerüljön valamelyest felpörgetniük az anyagcseréjüket, de biztos ők a hülyék, és vibrációs trénert kellene használniuk.

Összegzés

Értjük a zárójeles üzenetet, hogy ez “nem helyettesíti sportot”, de a hangsúlyosabb részek mind arra hegyeződnek ki, hogy dehogynem! Vedd meg, és nem kell küzdened, izzadnod, szenvedned. Mert ugye a célcsoport eleve úgy gondol a mozgásra, mintha az egy rossz dolog, nyűg lenne számára. Na, ők meg is érdemlik, hogy átverjék őket – te legyél náluk okosabb, és ne vedd meg ez az eszközt!

Vibrációs tréner

Jó, de akkor mit csináljak, úgy mégis, ha fogyni akarok?

Kezdd el apró lépésenként az életmódváltást, és szeresd meg a sportot. Tűzz ki kisebb, de határozott célokat, és mindig próbáld hétről hétre túlszárnyalnod magad. Az egésznek ez a lényege: folyamatosan törekedni arra, hogy jobb és jobb legyél. Most komolyan, egy vibrációs trénerrel akarsz bohóckodni, amikor annyiféle sport létezik már.

Optimális esetben persze így nézne ki egy fenntartható program: heti 3-4 súlyzós és 3-4 aerob edzés, vagy kardió. Ha izomtömeget szeretnél növelni, a megfelelő étrend mellett érdemes visszább nyesni a nem súlyzós edzésekből. Ha zsírt akarsz veszíteni, a diétás étrend összeállítása legyen az első, majd úgy alakítsd az edzésprogramodat, hogy a lehető legtöbb izmot tudd megőrizni a zsírvesztés maximalizálása mellett.

Ha segítségre van szükséged, írj, és meglátjuk, mit tehetünk!