Végső elkeseredés: kokszoljak?

Ne kokszolj!Elmebeteg kérdést intézett hozzám régi cimborám: “A szúrós, vagy a tablettás koksz lenne jobb nekem ahhoz, hogy eltűnjön rólam a háj?” Ilyenkor nehéz mit mondani, és elkeserítő, hogy ennyire bonyolult megérteni, hogy miről is szól a testépítés.

Miért akar mindenki anyagozni?

Az ész nélkül koksz után ácsingózók tökéletesen párhuzamba állíthatók a “fogyni vágyó” nőkkel. Előbbi csoportnak természetesen többsége férfi, így szépen kiegyenlítődik a nemek aránya. Szóval az ok: lustaság. Nem csak az elvégzendő edzésmunkától félnek, hanem már az is baromi fárasztó, ha utána kell olvasni dolgoknak. Talán még az is, ha egy hozzáértő személyt végig kell hallgatniuk. Sokkal egyszerűbb lenne, ha szépen válaszolnánk a kérdésére: “válaszd a szúrósat, az nem káros annyira a májadra” – valami ilyesmire számítanak, és unottan bólogatnak, ha elkezdem sorolni, milyen alapokat kellene ahhoz felépíteni, hogy egyáltalán csak felmerüljön bennük a doppinghasználat.

(Ha még nem tetted meg, olvasd el ezt a cikket, de most rögtön: Kokszolás – Elég érett vagy rá?)

A másik fontos tényező: szeretni kell a sportot, a nap 24 órájában. Nem elég, ha elhatározod magadban, hogy “de most aztán én lejárok a terembe rendszeresen”, hiszen ez csak az edzés része, ami szinte semmit sem ér megfelelő táplálkozás és pihenés nélkül. A káros szenvedélyekről nem is beszélve.

Akik igyekeznek ezt kihasználni

Elegendő mennyiségű kitartás, tanulási vágy és sportszeretet csak kevesekben van jelen egyszerre. Sőt, a többség ezek közül egyikkel sem rendelkezik, így mára egész iparág épült arra, hogy pénzt csikarjon ki azokból, akik számára a munka kellemetlen szagú (büdös). A sok idióta edzésmódszer és női magazin szintű diéta is ezért létezik. Ráadásul szaporodnak, szinte hetente találnak fel újabbat.

Ezt próbáljuk ezen az oldalon is a fejetekbe verni, hogy befektetés nélkül ne várj hozamot. Az izmokat nem a koksz építi fel, csak ad valamennyi pluszt ahhoz, hogy egy versenyző jobb helyezést érjen el. De ez az ember tisztában van az edzés és a táplálkozás fontosságával, és azzal is, hogy milyen veszélyeknek teszi ki a szervezetét, ha doppingszereket használ.

Sajnos, még a táplálékkiegészítőket gyártó cégek is beleesnek néha abba a hibába, hogy próbálják csodaszerként beállítani terméküket, remélve, hogy az átlag idióta nem olvassa el a címkét, és nem veszi észre, hogy csak 5 százalék fehérjét tartalmaz a doboz. Feltéve, hogy egyáltalán tudja, mi az a fehérje, mert rendszeresen hallok, olvasok ilyet is: „Fehérjét vegyek, vagy kokszot?”  Ez már tényleg menthetetlen.

Milyen táplálékkiegészítőt érdemes használni?

Gyógyszermaffia Magyarországon – „inkább gyógyszert szedj, mint vitamint”

Alapvető élelmiszerek? Szemétdombra velük!

90 napos diéta – Ezért ne csináld!