Újra izomláz van a vádlimban

Mivel a teremben lassan 2 éve nem jó a vádligép, és nem mindig van lehetőségem máshol edzeni, alternatív megoldáshoz kellett folyamodnom.

A vádliról ugye tudjuk, hogy makacs, nehezen fejlődik, és az enyémnek még az alsó tapadási pontja is magasan van, tehát mondhatjuk, hogy halmozottan hátrányos helyzetben van. Még most is elmarad pár centivel a felkaromtól, bár 1:1 aránnyal még a profik között is kevesen rendelkeznek, sosem voltam büszke jóindulattal is csak   közepesen fejlettnek mondható lábikráimra .

 

Szóval vádligép hiányában maradt az egykezes súllyal, egy lábbal végzett sarokemelés lépcsőn. Csakhogy, ahogy erősödik az ember, és egyre nagyobb súlyt kell már felpakolni, kezd az egész kényelmetlenné válni. Ha 15-20 ismétléseket szeretnék, 20-as tárcsákat kell feltenni, amivel már egyensúlyozni sem egyszerű. Pár hete viszont bevillant, hogy milyen hatásos volt a melledzés, mindössze amiatt, hogy megfelelően koncentráltam a mozdulatra, kikapcsoltam a lendítést, és megállítottam a súlyt.

Nos, ez a vádli esetében is bevált. Feleannyi súllyal tudok csak dolgozni, de az izomláz 4 napig tart. A hatalmas titok: állítsd meg a mozdulatot az alsó és a felső holtponton, és zárd ki teljesen a lendületet. Sokkal nehezebb lesz így a gyakorlat, és persze hatásosabb is. Ráadásul nem fáradsz el pakolgatás közben. Természetesen a módszer ülő- és állóvádli gépen is bevethető – nem minden terem olyan szerencsétlen, mint a miénk.

 

4 hiba, amit vádliedzés során elkövethetsz

Miért nem nő a bicepszem?

Új fekvenyomó csúcs és tervek

A lemaradt testrészek edzése

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük