Tippek a zsírégetés fokozásához

Zsírégetés tippekHa már megfelelő izomtömeggel rendelkezel, a tömegnöveléshez képest a zsírégetés szinte gyerekjátéknak tűnik. Az alap-anyagcseréd sokkal gyorsabb, mint az átlagos izomzattal rendelkező embereké, és eleinte simán megy a heti fél-egy kilós súlyvesztés, melynek döntő többsége zsír. No de mi van akkor, ha lelassul a fogyás? Aggodalomra semmi ok, vesd be az alábbi trükköket:

Csalj a diétában

A zsírvesztés egyik legfontosabb alapja a tiszta étrend, de meglepő módon néha egy kis csalás ilyenkor segíthet. Fogyaszthatsz némi szemétkaját, és törekedj a szénhidrát- és a kalóriabevitel növelésére. Egyél egy pizzát, hamburgert, sült krumplit stb., de ne vidd túlzásba.

Hogyan segít a csalás? Máris elmagyarázzuk

Amikor szigorú diétát követsz, csökken a szervezeted leptin szintje. Ez a fehérjealapú, 167 aminosavból álló hormon felelős többek között az  étvágy és a jóllakottság hosszú távú szabályzásáért. A leptin tehát csillapítja az éhséget, de az anyagcserét gyorsítja. Amikor e hormon szintje csökken, lényegében kevesebb kalóriát égetsz több evéssel. A túlzabálás növeli a leptin koncentrációját, ami az anyagcserét magas szinten tartja, az éhséget pedig alacsonyan. Így több kalóriát égethetsz el a diéta alatt törvényszerűen jelentkező kínzó éhségérzet nélkül.

 

 

Egyél lefekvés előtt

Amíg alszol, a tested éhezik, és aminosavat von el az izmoktól, hogy kielégítse az agy tápanyagigényét. Ez a kis izomveszteség negatívan hat az anyagcserére, és akadályozza a zsírégetést.

A lefekvés előtti étkezéssel elejét veheted, hogy az aminosavakat az izomzatból vonja el a szervezeted. Ilyenkor érdemes fehérjét és/vagy zsírt fogyasztani a szénhidrát helyett. Jó lehet például a cottage cheese, sovány túró, természetes mogyoróvaj, mogyorófélék, lenmagolaj vagy kazein fehérjepor. Kutatások szerint a kazein is segít az éjszakai zsírégetésben.

Fogyassz lassan felszívódó szénhidrátokat edzés előtt

Sokak szerint jó gyors felszívódású szénhidrátokat fogyasztani edzés előtt, mert feltölt energiával. Ez egy nagy butaság. Hamar megdobja a vércukrodat, ami nem sokkal később meredeken zuhanni kezd, és elalszol edzés közben. Nem segíti a zsírégetést sem, ellentétben a lassan emészthető, alacsony glikémiás indexű szénhidrátokkal. Ha lassan felszívódó szénhidrátot kombinálsz fehérjék edzés előtti fogyasztásának hatására több zsír ég el edzés közben. Tovább bírod a terhelést is, ami igen fontos szempont egy szigorú diétás étrend esetén.

Figyelj a zsírra, de ne úgy

Diéta alatt nem jó ötlet mindenféle zsírt elkerülni. Az egészséges zsírok, például az Omega 3, vagy más telítetlen zsírsavak segítik a zsírégetést. A zsíros halak, például a lazac és a pisztráng ugyanolyan jó forrásai az Omega 3 zsírsavaknak, mint a dió. Az olívaolaj, mogyoróvaj és az avokádó és is bővelkedik telítetlen zsírsavakban.

A zsírbevitel legyen a teljes napi étkezés kalóriáinak 20-30%-a. Vigyázat, egy gramm zsír 9 kalóriának felel meg, míg ugyanennyi szénhidrát vagy fehérje csak 4-4 kalória.

A kalciumbevitelre is ügyelj

Ha nem fogyasztasz elég kalciumot, akkor egy kalcitriol nevű hormon termelődik, ami a zsírsejteket raktározásra ösztönzi. Evidens tehát, hogy a magas kalciumtartalmú ételek kedvező hatással vannak a zsírégetésre.

Igyál hideg vizet

A vízivás talán túl triviálisan hangzik, de működik. Ráadásul olcsó is.

Egy német tanulmány szerint napi 2 pohár hideg víz növeli az anyagcsere folyamatot 30%-al. Ez a megnövekedett noradrenalin szintnek köszönhető, amely a víz hatására szabadul fel. Másik kutatás szerint, akik 2 étkezés között vizet ittak, kevesebbet ettek és 5 kilóval többet fogytak 12 hét alatt, mint akik 2 étkezés között nem ittak vizet.

Igyál 2 pohár hideg vizet az étkezések között, egész nap.

Sok diétában fogyasztanak szódát vagy mesterséges édesítőszerrel ellátott italt, hogy csillapítsák az édesség iránti vágyukat. De ezek növelik az éhséget, rontják a diétát. Ráadásul ezek a cukormentes italok növelik az inzulinszintet, ami akadályozza a zsírégetést.

(Szerk. megj.: az éhséget hülyeség bűnbaknak kikiáltani. Nem elsősorban az étel mennyisége, sokkal inkább a minősége számít. Ha éhes vagy, bármikor ehetsz sovány húst és zöldséget.)

Szója

Tudjuk, mit gondolsz. Az igazi férfiak nem esznek szóját. Pedig de, a valóságban esznek. Ugyanis hatékony zsírégető.

Az alabamai Egyetem kutatói szerint azok, aki napi 20 gramm szóját ettek, 3 hónap alatt több zsírt égettek a hasukról, mint akik kazeint fogyasztottak. A szója növeli a növekedési hormon szintet is.  Ez segíti az izomnövekedést, és zsírégető hatása is van.

Adj 10 gramm szóját tartalmazó fehérjeport az edzés előtti /utáni turmixodhoz, és meglátod, mi sül ki belőle.

 

Fogyókúrás ételek?

Ezzel etet minket a kormány

Hülye kérdések diéta alatt

Tavaszi fáradtság ellen böjt és „zöldséggyümölcs”?

Vélemény, hozzászólás?