Testépítés anyatejjel?

Anyatej testépítésSzerencsétlen testépítőket ismét betalálta egy szakmailag topon lévő magazin. Múltkor egy hülye azt állította, hogy a táplálékkiegészítők drogok, most pedig egy Nlcafé-s cikkben olvashatunk érdekességeket arról, hogy milyen korcs is a mi fajtánk. A cikk eredetije a Dailymail-en jelent meg, itt olvashatod el angolul.

Lényegében arról szól, hogy egyes testépítők annyira természetesen akarnak már táplálkozni, hogy a szteroidok helyett az anyatejtől várják a csodát. Némelyek még a proteinturmixokat is kiiktatják étrendjükből, és biza inkább az asszonyt fejik, vagy ismeretlen szoptatós anyukáktól rendelnek “tápkieget” a neten, ha edzés után gyors fehérjére van szükségük.

Sok benne a fehérje, mer’ azt hallottam

Az anyatejivászat alapját az képezi, hogy ez a folyadék “magas fehérjetartalmú” és ugye a kisbabák is baromi gyorsan nőnek tőle. Gyanús ez, de nézzünk már utána, hogy mennyire helytálló ez a feltételezés. Az anyatej lesz a 2010-es évek “Élet, erő, egészség” szimbóluma?

Nem valószínű. Az anyatej ugyanis még a tehéntejnél is kevesebb fehérjét tartalmaz. Az úgynevezett előtej (colostrum) fehérjetartalma még 3% körül van, de a 2. héttől már csak 1,5, a 2. hónaptól pedig mindössze 1,2%. Tehát ha megiszol egy liter anyatejet, nem több, mint 12 gramm fehérjéhez jut szervezeted. Három falat csirkemellel ugyanott vagy, és nem juttatsz be vele cukrot, és zsírokat is csak elenyésző mértékben. Az anyatej viszont 7%-ban tartalmaz cukrot, a zsírok meg 3,8%-át teszik ki.

A csecsemőknek épp erre van szükségük. Na de egy felnőtt ember szervezete egy kicsit másképp működik. Edzés után nagy butaság zsírban gazdag folyadékot inni, hiszen még azt az 1-2 százaléknyi fehérjét sem engedné idejében felszívódni. A tejcukor meg alkalmatlan a glikogénraktárak visszatöltésére. 

Röviden összegezve: az anyatej nem való egy felnőtt ember étrendjébe, főleg egy olyanéba nem, aki azon fáradozik, hogy maximális izomtömeg elérése mellett minimalizálja a testzsír arányát. Soha ne higgy a legendákban, inkább nézz utána a dolgoknak! 

Ezen az ábrán láthatod, hogy az anyatej tápanyagösszetétele hogy fest néhány olyan emlősállatéhoz képest, melyeknek fogyasztják a tejét.

Mindenki szteroidozik, és még ilyen porokat is inni merészelnek!

Visszatérve a női magazin cikkére, a félrefordítások mellett olvashatjuk a szokásos vicces sztereotípiákat magunkról, súlyzós edzést végző egyedekről:

“A testépítők a fehérjeturmixok mellett anabolikus szteroidokat fogyasztanak az áhított izmokért.” 

Ennyi. Iszunk egy turmixot, lövünk egy kis cuccot, és már meg is nőttünk. Kivétel nincs. Aki izmos, az EZEKTŐL izmos.

“Az anyatej ugyanis amellett, hogy megvéd a fertőzésektől, kiváló fehérjeforrás, sőt a veszélyes anabolikus szereket is helyettesítheti.”

Nos, az eredeti cikkben ez pont fordítva van: “…drinking breast milk bought online can be dangerous” – magyarul, az anyatej veszélyes lehet. Ki is fejtik, hogy elsősorban a Staphylococcus nevű baktérium miatt, ami csúnya emésztőrendszeri panaszokat okozhat.

Ha mégis kedvet kaptál az anyatejes tömegnöveléshez, írd meg nekünk tapasztalataidat. Csecsemőkorúak előnyben!

 

Melyek a legjobb fehérjeforrásaink?

Diéta vegetáriánus étrend mellett

Amit nem árt tudnod a fehérjékről

Rostfogyasztás – mennyit, és milyen forrásból?

Táplálkozási hibák tömegnövelés alatt

Milyen táplálékkiegészítőt érdemes használni?

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?