Tényleg drága a tiszta étrend?

Szalámi és hal áraHa már sikeresen telenyomták a postaládámat offline spammel (gy.k.: reklámújságok), beleolvasgattam, hátha találok valami csirke vagy hal akciót. Miközben mérgelődtem, hogy már megint emelkedett a hús ára, érdekes dolgokat láttam.

A népszerű és közkedvelt élelmiszerek ára így alakult:

Sonka: 2800 Ft/kg

Paprikás szalámi: 3865 Ft/kg

Műbeles virsli: 1150 Ft/kg

Füstölt kolbász: 1500 Ft/kg

Disznósajt: 1200 Ft/kg

Félkész pizzák: 1600 Ft/kg

Szendvicskenyér: 500 ft/kg

Sokszor hallom ismerősöktől, hogy „jaj, diétázni kéne” vagy „jó lenne egy kicsit izmosabbnak lenni”, csak hát drága’j’a. Egy átlagos magyar család hűtőjéből ezek az élelmiszerek ritkán hiányoznak, és nyugodtan melléjük tehetjük még a szalonnát, tejet, cukrozott joghurtokat, édességeket.

Ha most tervezed, hogy étrendedet megtisztítod a szemétkajáktól, nyugodtan számold ki, mennyit költesz egy hónapban élelmiszerre, és rá fogsz döbbenni, hogy az egészséges táplálkozás még olcsóbb is, nemhogy drágább.

Csak néhány példa, melyek kiváló alternatívái a fentieknek:

Csirkemell filé: 1300 Ft/kg

Hekkfilé: 1300 Ft/kg

Csirkecomb: 750 Ft/kg

Zabpehely: 600 Ft/kg

Barnarizs: 300 Ft/kg

Elég beszédes számok. Ha a kolbászt és kenyeret mondjuk csirkére és rizsre cseréled, még spórolsz is rajta. Arról nem is beszélve, hogy így nem üres kalóriákat viszel be, hanem minőségi fehérjét és szénhidrátot.

Ha eddig nem tetted, a rostbevitel miatt érdemes a zöldségfogyasztást egy kicsit komolyabban venni. Törekedj arra, hogy minden étkezéshez fogyassz belőlük, és az edzés utáni turmixba is tegyél egy fej káposztát (persze ez utóbbi csak vicc). Az ezzel járó pluszköltséget megtakaríthatod a cigire, piára, vagy egyéb káros szenvedélyre félretett keretből.

Alapvető élelmiszerek? Szemétdombra velük!

90 napos diéta – Ezért ne csináld!

Transzzsírsavak: kerüld őket, mint a leprást!

Húsok és húskészítmények tápanyag- és kalóriatartalma