Szezonális gyúrósok, avagy miért ekkora az edzőtermi lemorzsolódás?

Edzőterembe járni sokak számára nem jelent mást, mint szükséges kellemetlenséget ahhoz, hogy az áhított álomtestet elérjék. Nos, az edzéseket idővel abbahagyóknak is szinte száz százaléka közülük kerül ki.

 

Miért hagyják abba az edzést?

Az egyik fő ok a reális célok hiánya. Ha egy kezdő testépítő azt tűzi ki maga elé célul, hogy 3 hónap múlva már versenyeket nyer, vagy legalábbis lenyűgöző fizikumra tesz szert ilyen rövid idő alatt – „A nyári strandszezonra kigyúrom magam” – hozzáállással párosítva, nagy valószínűséggel csalódni fog. Ritka kivételek közé tartoznak a bajnoki genetikával rendelkező emberek, ők valószínűleg egy másik univerzumból származnak.

A testépítés nem a gyors, azonnali eredményt remélők sportja. Az izomépítéshez bizony sok idő kell, ezért nagyon fontos, hogy kisebb célokat tűzzünk ki magunk elé, azokat viszont következetesen, minden edzésen. Lehet ez az ismétlésszám növelése, vagy a használt súlyokon való emelés, esetleg az intenzitás fokozása, ahogy tetszik.

Lustaság

Kezdő sportolók még nem ismerik a kemény munka fogalmát, de ha ez idővel nem változik meg, soha nem lesznek képesek igazán jó eredményt elérni. Talán közhely, de igaz: amennyi munkát befektetsz, pontosan annyit profitálsz belőle később. Szerepet játszik e hibás felfogás kialakulásában a kezdeti siker megléte, mely viszont korántsem tart örökké. A lemorzsolódó sporttársak ahelyett, hogy ezt a kezdeti lökést okosan, motivációként hasznosítanák, mintegy bevezetésként az igazi kemény meló világába, az első stagnáló periódus bekövetkeztekor abbahagyják az edzést. Hiszen ők már nem fejlődnek tovább, ennyi volt, kész, vége. Hát miféle mentalitás ez? A testépítés köré szerveződő életformánkban végzett erőfeszítések pontosan olyan szerepet játszanak itt, mint az élet más területein utunkba kerülő megpróbáltatások: erőt, tapasztalatot és tudást nyújtanak nekünk ahhoz, hogy később még nagyobb problémákat meg tudjunk oldani. Ha egy testépítő túllép 2-3 ilyen szakaszon, elmondhatja magáról, hogy kiállta a próbát.

Alapvető ismeretek hiánya

Egy-egy stagnáló periódus óhatatlanul bekövetkezik mindenkinél. Kétségbeesés helyett igyekezzünk felvázolni a lehetséges okokat: rendben van az étkezésünk? Megvan a megfelelő mennyiségű napi protein és szénhidrátbevitelünk? Fogyasztunk elég folyadékot? Eleget alszunk? Rendben van az edzésünk? Nem véletlenül áll itt utolsó helyen az edzés kérdése, ugyanis a legritkább esetben okozza ez a stagnálás, miközben az esetek döntő többségében erre gyanakszik mindenki. Ki kell számolni a napi tápanyagbevitelt, ha még nem megy szemre, jó szolgálatot tehet egy mérleg. A legfontosabb, hogy nem szabad 1-2, de még 10 kudarc után sem abbahagyni, mert a kemény munka mindig megtérül, mindössze időt kell neki biztosítani.

MILYEN A JÓ SZEMÉLYI EDZŐ?

A TESTÉPÍTŐK NEM ERŐSEK?

FEGYENCEDZÉS – MIRE LEHET EZ ELÉG?MIÉRT HÁNYOK MANAPSÁG AZ EDZŐTERMEKTŐL?

IDIÓTÁK AZ EDZŐTEREMBEN

IDIÓTÁK AZ EDZŐTEREMBEN II.

A FALUSI THAI BOKSZOS

Vélemény, hozzászólás?