Sportválasztás ülőmunkát végzőknek

Egy átlagos magyar ember naponta 4-5 órát ül. Rendszeres testmozgásra mindannyiunknak szüksége van, aki pedig ülő munkát végez, arra fokozottan igaz ez.

Napi 8-10 órán át ülni, görnyedni az íróasztal fölött, olyan rossz testtartást eredményez, melyet muszáj megfelelő mozgással kompenzálni. Mivel ülés közben a mély hátizmok nem mozognak, a gerincünk fokozott terhelésnek van kitéve, így különösen fontos, hogy speciális mozgásformákkal javítsuk a tartásunkat, és erősítsük törzsünk izmait.

 

Pilates, a tartásjavításért

Végezzünk speciális gerinctornát, amely alkalmas a már kialakult gerincproblémák kezelésére is, ugyanakkor azok megelőzésében is igen fontos szerepe van. A speciális gerinctorna a gerinc izmait erősíti és nyújtja is egyben. A gerinctorna a hasizommal együtt dolgoztatja meg a gerincet. Fontos, hogy szakember közreműködése mellett végezzük ezt a fajta mozgássorozatot. A gerinctorna vagyis pilates, nem igényel eszközöket sem, de hatékonységét növelhetjük a pilates-karika használatával.

A pilates rendkívül hatásos mozgásforma, javítja a testtartást, a gerincet pedig rugalmassá teszi. Csökkenti a hát és derékfájdalmakat, valamint hatékony segítséget nyújt azok megelőzésében. A talajgyakorlatok segítségével az összes törzsizmot megmozgatja.

 

Kinek lehet jó az auqafitness?

Szintén hatásos lehet az aquafitness, mivel a vízben végzett mozgás mindig hatékonyabb és kíméletesebb szárazföldi társánál. Testünk szinte súlytalanná válik. és a gerinc állandó izomzatának csökken a feszülése. Alkalmazásával erősödik a gerincfeszítő izom,a nagy farizom, az egyenes hasizom. Az aquafitness kifejezett előnye, hogy időseknek és nagy túlsúllyal rendelkezőknek is ajánlott.

A napi mozdulatlanság, egy helyben ülés után, testünk szinte vágyik a mozgásra. Mivel az ülő munkát végzők mozgása erősen korlátozott, így ugyanazon étkezés mellett a kilók is sokkal gyorsabban szaladnak fel, muszáj tehát az étkezésre figyelnünk, hogy nehogy felszaladjanak a plusz kilók. Ha ez nem vezet sikerhez, akkor célszerű munka előtt vagy munka után, netán hétvégén beiktatni egy kis mozgást az életünkbe, hiszen a rendszeres ülőmunka okán gyakori az elhízás. Ezt pedig úgy akadályozhatjuk meg, ha csökkentjük a kalória bevitelt, azaz kevesebbet eszünk, vagy növeljük a kalória leadást, vagyis többet égetünk el, mint amennyit megettünk, ez pedig csak mozgással lehetséges.

(x)