Sérv után hogyan eddzem az alsó hátamat?

Kérdés:

Képtalálat a következőre: „hyper bending gym”Egy éve volt egy köldöksérv műtétem. Hálóbeültetéssel oldották meg, aminél elég csekély az esélye a kiújulásnak. Gondolom ez normál fizikai terhelésre vonatkozik. Viszont én azóta is edzek. A kérdésem két gyakorlatra vonatkozik. Az egyik a felhúzás, a másik a guggolás. A guggolast még ki tudom váltani guggológéppel. Szerencsére van ilyen a teremben, ahova járok. Mondjuk nincs az az érzés, mint egy rúddal elvégzett szabályos gyakorlatnál, de megteszi.

Egyszer géppel csinálom, egyszer rúddal. Viszont a felhúzásra nincs alternatív ötletem. Pedig az egyik kedvenc gyakorlatom. Van valami ötleted alsó hátra? 185 cm magas vagyok, jelenleg 87 kg. Nem dolgozok túl nagy súlyokkal, de szeretnék. Guggolás 150 kg négy szabályos ismétlés, felhúzás 160 kg négy ismétlés, ami eddig a csúcs. Érzem hogy egy ismétléses csúcsban tudnék többet is, de nem merek kockáztatni. Rohadt nagy szívás, mivel erős a törzsem, a hasizmom. A hasazást soha nem lógom el. A lábam pedig magasan a legerősebb izomcsoportom szóval kockáztassak, vagy az én esetemben működhet a magas ismétlés szám, kisebb súlyokkal?

 

Válasz:

Kihagytad a sztoriból, hogy az orvost kérdezted-e erről. Ez lenne a legfontosabb. Egy évvel a műtét után elvileg simán mennie kellene már a gyakorlatoknak a megszokott súlyokkal, főleg, ha már egy ideje elkezdted újra az edzést, és nem tapasztalsz semmi szokatlant. 

A felhúzással érdemes fokozatosan, lépésről lépésre haladni, jó ötlet a magasabb ismétlésszámú edzés – ennek előnyeiről itt olvashatsz. Meglátjuk, hogy reagálsz rá, és dob-e valamennyit a maximumodon. Addig is gondolj arra, hogy a több ismétlésszámmal több izomrostot foghatsz munkára, és jobb hatással lehet az izomnövekedésedre – ami az erőnöveléshez sem hátrány. Próbálj emelni a súlyon, ha megy 10-12 ismétlés, így minimalizálod a sérülés veszélyét.

Törzsre és derékra van még számos egyéb gyakorlat, legjobb talán a hiperhajlítás (hasra fekszel és emelgeted a törzsedet, amit lelógatsz egy pad végéről).

 

A csúcsos bicepsz titka

Nem neked való a testépítés, ha…

Milyen a jó személyi edző?

Tévhitek a testépítés körül

Kockahas gép: csak erős idegzetűeknek!

Tömegnövelés és szálkásítás egyszerre?

Az edzés utáni első szilárd étkezés

Diéta vegetáriánus étrend mellett

Tömegnövelés az utcán – így él a hajléktalan testépítő

C-vitamin vásárlás okosan

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük