Nutridrink, Isosource – van helyük a testépítő étrendben?

Olcsó, könnyen beszerezhető italok, és látszólag rengeteg hasznos tápanyagot tartalmaznak. Vékony pénztárcájú testépítők nemritkán ilyen élelmiszerekkel egészítik ki étrendjüket. Aki tüzetesebben átvizsgálja a pontos tápanyag-összetételt, láthatja, hogy nem feltétlenül okos dolog ilyen tápszerrel élni, kivéve, ha daganatos beteg vagy, vagy más olyan problémától szenvedsz, ami tartós étvágytalanságot, gyengeséget okoz.

Mire jó a speciális tápszer?

Ezeket a tápszereket legyengült, önmagukat ellátni nem képes, vagy krónikus étvágytalanságban szenvedő, legyengült betegek kezelésére találták fel. Tápanyagtartalmuk épp arra elég, hogy a beteg szervezetét ellássa annyi energiával, ami segíthet talpraállni, de sok esetben már csak a betegség végstádiumát lehet valamelyest kitolni velük.

Ha étrendünkbe szeretnénk beilleszteni valamelyiket, vizsgáljuk meg a tápanyagtartalmát. Ezt könnyedén megtehetjük, mert az üvegen részletesen fel van tüntetve minden fontos összetevő, egységnyi mennyiségre vonatkoztatva: Isosource

Nutridrink

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A táblázatokból világosan megállapítható, hogy ezek a termékek korántsem biztosítanak megfelelő tápanyagbevitelt egy egészséges, aktívan sportoló ember számára. Túl alacsony a fehérjetartalmuk, ráadásul a fehérjeforrásról nincs információnk, simán lehet akár szójából is, amiről tudjuk, hogy nem teljesértékű. A szénhidrát aránya hasonlít a tömegnövelőkéhez, a speciális tápszerek szénhidrát része maltodextrin alapú. Ezek az italok bőségesen tartalmaznak zsírokat is, bár nem tudjuk, telített, vagy telítetlen zsírokról van szó, sanszos, hogy előbbiek lesznek többségben. A vitamin- és ásványi anyag-tartalom viszont igen szerénynek mondható, íme egy újabb érv amellett, hogy ne várjuk a csodát, inkább használjunk rendes táplálékkiegészítőket: multivitamint, tejsavófehérjét stb.

Milyen fehérjét szedsz? Mitől nőhetnék meg én is?

Mi a kedvenc tömegnövelőtök?

A 10+1 leggyakoribb diétás tévhit

Legnagyobb hülyeségek, amiket edzés után elkövethetsz

Kalóriaszámlálás? Felejtsd már el végre!

10 hasznos tipp a nagyobb fejlődésért, nem csak kezdőknek

5 dolog, amit a saját káromon tanultam meg

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük