Nem neked való a testépítés, ha…

Reménytelenek az edzőterembenMint minden sport esetében, itt is vannak reménytelenek, akik sosem fogják magukévá tenni a testépítés üzenetét. Ha már több éve edzel, bizonyára hozzád is intéztek már kérdéseket eme csoport tagjai, majd miután készséggel válaszoltál, nem hittek neked, és magasról tojtak a tanácsaidra.

Nos, ők azok, akikre kár energiát pazarolnod, nézzünk pár tipikus példányt. Ha véletlenül magadra ismersz, az természetesen csak a véletlen műve lehet.

„Nem akarok túl izmos lenni”

A női társadalom számtalan képviselője vallja ezt a hülyeséget, miszerint ha valaki csak ránéz egy 5 kilós súlyzóra, máris „undorítóan izmos és eres lesz”. Mivel a logikus gondolkodás nem az erőssége, képtelenség vele megértetni, hogy a súlyzós edzés kulcsfontosságú diéta alatt is, és nélküle nem fog számottevő eredményt elérni.

„Szeretnék félelmetesebb lenni a diszkóban”

Tipikus agyalágyult, akit igazából nem érdekel maga a sport, inkább csak eszköznek tekint ahhoz, hogy villoghasson. Tartós sikert éppen ezért nem fog aratni, legfeljebb a naposim-kúrák alatt lesz némileg vastagabb, melyeket a nyári strand- és buliszezonra időzít.

Csodadiéták hívei

Bár kezdetben sokakat meghülyíthet például a 90 napos diéta behízelgő, de minden racionalitást nélkülöző leírása, idővel azért ki kell, hogy alakuljon némi rutin az emberben a hülyeségek kiszűrésére. Étrendet írsz neki, de ő mégis a könnyebbik, ámde sikertelenségre kárhoztatott utat választja? Felejtős!

„Izmos akarok lenni, de nem akarok az étrendemen változtatni”

Aki azt hiszi, hogy elég csak edzeni, és másra nem kell figyelni, nem lesz sikeres ebben a sportágban. Ha az esti sörike fontosabb, hát igya csak meg, de te ne vesztegesd rá tovább a drága idődet.

„Csak a mellemet/bicepszemet/vállamat szeretném edzeni”

Alapvető, hogy az emberi testet komplex egészként kezeljük. Nem tudsz csak bizonyos izmokat edzeni, mert bárhogy is próbálnád őket izolálni, egész biztos, hogy valamilyen szinten más izomcsoportok is bekapcsolódnak. Ha nincs meg benne az igény arra, hogy kiegyensúlyozott fizikumot építsen, valószínűleg ő is csak villogni akar, és nem a sport szeretet motiválja.

„Szeretnék fogyni a hasamról, hány felülést végezzek naponta?”

Férfiak és nők között egyaránt szép számmal akadnak ilyen fogalmatlan hülyék, akiknek hiába magyarázod el századjára is, hogy nincs helyi zsírégetés, továbbra sem hajlandóak tisztességesen diétázni. Arra azért kíváncsiak lennénk, hogy vezetné le a folyamatot, miszerint ha egy izmot stimulálunk, akkor eltűnik a háj.

„Mit szedjek, hogy gyorsan izmos legyek?”

Neki még nem tűnt fel, hogy csodaszerek nem léteznek. A doppingszereket használó profiknak is évek, évtizedek kellenek ahhoz, hogy versenyeket nyerhessenek. Ha valaki még súlyzót sem fogott a kezébe, de már azon morfondírozok, hogy miképpen tudná ellógni a munkát, nyugodtan sorolhatod a reménytelenek közé.

Itt egy jó kis összeállítás pár elmebetegről, akik jobban tették volna, ha más sportot választanak:

 

A trendi gyúrós

Felesleges gyakorlatok, melyekkel csak az idődet vesztegeted

Milyen a jó személyi edző?

Idióták az edzőteremben II.

Végső elkeseredés: kokszoljak?