Narancsbőr? Irány diétázni!

A narancsbőr (cellulit) amellett, hogy esztétikai probléma, arról is árulkodik, hogy az illető személy életmódja némi csiszolásra szorul. Persze erre nehéz terméket építeni és eladni a népnek, ezért kitaláltak – és kb. naponta találnak ki újabbakat – egy rakás csodaszert, amivel csak bekened magad / lenyeled / elénekled, és a narancsbőr magától felszívódik.

Ébresztő! Senkit nem veszi észre, hogy ez mind átverés?

A narancsbőr sokkal komplexebb probléma, mint ami közszájon terjed, és ebből kifolyólag a megoldása sem lehet olyan egyszerű, hogy egy pirula vagy kenőcs elintézi.

 

A narancsbőr kialakulása

Hihetetlen, ugye? A narancsbőr is elsősorban a helytelen életmód miatt alakulhat ki. Közvetlen kiváltó oka a vér- és nyirokkeringés funkcionális zavarából eredeztethető, egész pontosan arról van szó, hogy a hajszálerek falán keresztül túlzott mennyiségű folyadék jut ki a sejtek közé, ez pedig a lassuló visszaszívódás és elszállítás miatt ödémák kialakulásához vezet. Egyszerűbb megfogalmazás szerint a narancsbőr a bőr alatti zsírsejtek kitüremkedése. Narancsbőr legnagyobb eséllyel a comb és a fenék táján alakul ki, de a mellen és a has bőrrétegén is előfordulhat.

Ami a lényeg: a narancsbőr kialakulása szoros összefüggésben van a bőr alatti zsír mennyiségével. Ezt pedig semmiféle kencefice, pirula, vagy ráolvasás nem fogja eltüntetni.

Kénytelen vagy életmódot váltani, és tervszerűen étkezni, sportolni. Hogy mindez nehéz és megerőltető? Lehet. De a célodat csak így érheted el.

Étrend

Mivel a lerakódott zsírért elsősorban az egyszerű szénhidrátok a felelősek, ezeket gyomláld ki először. Ide tartozik minden, ami finomlisztből készül, és persze az asztali cukorral készült édességek, csokik, cukrok stb. is. A gyümölcsök is egyszerű szénhidrátot (fruktózt) tartalmaznak, de ebből nagyjából napi 50g még nem fog zsírosodást okozni.

Célszerű az általános, érthetetlenül népszerű napi 3-szori étkezés helyett 5-6, kisebb, de tápanyag-összetételében kiegyensúlyozottan étkezéssel számolni.

Étrendeket itt találsz:

Diétás étrend

Mintaétrend diétázó nőknek

Mintaétrend lassú felszívódású szénhidrátokkal

Számold ki a napi tápanyagszükségletedet, és a mennyiséget arányosítsd a testtömegedhez.

 

Sport

A fölös zsír elégetésének egyik leghatékonyabb eszköze az aerob edzés, ami nem a szőnyegen, valami neves „sztár” dvd-jére történő ugrálást jelenti. Az aerob mozgásformák végtelenül egyszerűek, de egyben hatásosak is. Ide sorolható a gyaloglás, közepes tempójú kerékpározás, és fokozattól függően egyes kardiogépekkel is dolgozhatunk aerob tartományban. Amit akkor érünk el, ha még összefüggően tudunk beszélni, de a pulzusunk emelkedett szintet mutat.

Még jobb eredményt érhetünk el, ha az aerob edzést súlyzós (anaerob) edzéssel kombináljuk. Végezd ezeket külön napon, és ha heti 2-3 súlyzós edzés mellé 2-3 aerobot is beiktatsz, továbbá betartod az étrendi alapelveket, egész biztos, hogy eredményes lesz a narancsbőr-ellenes offenzívád!

Edzésterveket itt találsz:

Kezdő edzésterv nők részére

Kezdő edzésterv

Edzésterv otthonra

 

 

A helyi zsírégetés mítosza

Mindegy, csak dolgozni ne kelljen!

Mennyi ideig tartson egy edzés?

Így lettem fitneszbajnok – Neked is sikerülhet!

Győzött az elszántság: 50 kilót fogyott

Tömegnövelés és szálkásítás egyszerre?

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük