Miért nem kedvelik a nők a “túl izmos” férfiakat?

Egy bizonyos méret fölött számos sorstársam kapta már meg a magáét “kedves” hölgyismerősétől: “Te már túl izmos vagy, kikosaraználak, ha udvarolnál nekem”. Honnan ered vajon ez az érthetetlen ellenszenv?

 

Társadalmi normák, elvárások

Azt ugye senki nem tartja valószínűnek, hogy Lionel Messi azért nem kelendő a nőknél, mert túl jól focizik? Vagy Usain Bolt képtelen elveszíteni szüzességét, mert annyira ciki 9:58 alatt futni a 100 métert?

Mivel egy testépítőt – tudatlanságból – sokan még ma sem tartanak igazi sportolónak, így nem is értik, mi célból műveljük ezt. Pedig igen egyszerű, azért, hogy minél több izmot tudjunk építeni, a lehető legkevesebb testzsírral. A hosszú évekig tartó kemény munka pedig előbb-utóbb beérik, és az átlagembernél, de egy átlagos, más sportot űző embernél is sokkal izmosabbak leszünk.

Aki pedig jelentős mértékben eltér a címben említett “normáktól”, kikezdik. Egyesek félelemből, mások irigységből. Érdemes tisztában lenni azzal, hogy aki leszól másokat, saját magával sem elégedett. Ha megfigyeled, a teremben sem a nagydarab fickóknak van a legnagyobb szája, hanem ellenkezőleg, a vékonyabbaknak. Ez azért van így, mert úgy érzik, nekik muszáj valamivel kompenzálniuk hendikeppjüket.

Szard le mások véleményét!

Tévúton jár az, aki azért kezd el edzeni, hogy jobban bejöjjön a csajoknak. Bár a tested drámai változáson mehet keresztül, belül ugyanolyan maradsz, és  ez elég hamar ki is derül rólad.

Azért eddz, hogy folyamatosan fejlődj. Önmagaddal versengj, és aknázd ki a sport segítségével megszerzett tudást, kitartást az élet más területein is! Ne akarj megfelelni senkinek!

Sajnos a hölgyek jelentős része úgy gondolja, hogy mindez a cirkusz (kemény edzés, precíz étrend) miattuk van, és nekik akarunk imponálni, ezért joguk van beleszólni abba, hogy tömegelés alatt mennyit növekedjünk, vagy diéta során mennyi zsírt adjunk le. Mert utóbbit sem lehet csak úgy kényünk-kedvünk szerint művelni – ugye ismerős a mondás: „100 kiló alatt a férfi csak karácsonyfadísz”… Ne törődj ezzel, ha diétázol, vékonyabb és gyengébb leszel, cserébe viszont szálkás leszel. Ha tömegnövelés van, elkerülhetetlen, hogy valamennyi zsír is rakódik rád, de jelentős erő- és izomtömeg-növekedésre számíthatsz.

Haladóbbak vissza is vághatnak

Csak bátrabb, és megfelelő rutinnal rendelkező versenyzőknek ajánlott. Ha úgy döntesz, hogy nem hagyod annyiban, és felveszed a kesztyűt, keress hibát kritizálód testén, és tedd szóvá. Kifejezetten kényes pont a fenék, comb, has, illetve az öltözködés témaköre. Ha ő is megteheti, miért ne? (Ezt követően ajánlatos jó messzire szaladni.)

Tényleg hátrány a sok izom?

Az igazság az, hogy a testépítők között ugyanúgy vannak nőcsábászok (gondoljunk csak az ifjú Arnoldra), ahogyan lúzerek is. A párválasztásban nem csak a külső tulajdonságaink játszanak szerepet, és szerencsére szép számmal találhatunk olyan nőket is, akik nem ostoba plázacicaként viszonyulnak az élet dolgaihoz, hanem megértik és elfogadják nem szokványos életformánkat.

 

Nem neked való a testépítés, ha…

“Miért nem fogyok?” – Segítünk!

A trendi gyúrós

Miért nem tud egy nő „túl izmos” lenni?

Tévhitek a testépítés körül