„Mien fehérlyét szegyek?”

Gyakran érkeznek hozzánk hasonló stílusú és persze kiválló hejes irással megfogalmazott kérdések. Általában izmosodni vágyó férfiak kérdeznek ily módon, magasról leszarva, hogy nem a táplálékkiegészítőtől leszünk izmosak!

A csodavárás, csodaszerek keresgélése persze nem újkeletű, és mint mindenben, az ember a testépítésben is keresi azokat az eszközöket, amelyek a lehető legkevesebb energia befektetése mellett a legnagyobb eredményt hozzák.

Miért lenne baj, ha léteznének ilyen szerek?

Alapvető, hogy ha egy célért nem kell nagyon megküzdeni, akkor az eredményt sem becsüljük igazán. Meg aztán van egy nagy életigazság is, ami valahogy úgy szól, hogy a célig megtett út az igazi érték, és nem a végeredmény.

De szerencsére nem létezik olyan kiegészítő, ami önmagában drasztikus változást eredményezne egy testépítő fizikumában. Legális biztosan nem.

Mit szegggyél, hülyegyerek?

Na vajon mit? Eredj a henteshez, és vegyél pár kiló marha meg csirkehúst, töltsed fel tojással a hűtőt, meg tárazz be rizsből és zöldségből.

Meg bírsz enni testtömegedtől függően napi 1-1,5 g/testsúlykilogramm állati fehérjét szilárd forrásból? Megvan ehhez a fejlődésedhez megfelelő mennyiségű (3-6 g/testsúlykilogramm) összetett szénhidrát? Meg? Akkor most már lehet szó szednivaló fehérjéről.

„De akkor milyet, áruld már el!”

Tejsavó koncentrátumot, észlény! Az legyen ráírva, hogy „whey”. Ha csóró vagy, megteszi egy kevert fehérjeforrás is, de a tejsavófehérje domináljon abban is.

„Hány kiló izmot hoz?”

A táplálékkiegészítők nem hoznak semmit abban az értelemben, ahogy te gondolod. Ha az étrended rendben van, és szilárd alapokon nyugszik, akkor meg lehet fejelni némi extra tápanyaggal a kiegészítőkből, illetve kényelmi szempontból is lehet értelme egy-egy turmixnak napközben, ha rohanás van, vagy ha csak egyszerűen nem vagy éhes.

Ha azt gondolod, hogy az izmokat a neves márkájú kiegészítők építik fel, borzasztóan el vagy tévedve.

Szóval elsősorban ezeket a fehérjéket „szedd”: marha, csirke, pulyka, hal, tojás, néhány tejtermék (sovány túró, nem túl zsíros sajtok)

és ha mindezekből eleget viszel be, akkor jöhet a csodaszernek semmiképp se minősülő fehérjepor.

A napi 6 étkezésedből maximum 2 alapuljon fehérjeporon, a többit feltétlenül szilárd forrásból fedezd.

A fehérjeszedést helyreraktuk, de az igazság az, hogy kapunk ennél sokkal hülyébb kérdéseket is, sokkal kevésbé fontos – mondjuk ki, haszontalan – kiegészítőkkel kapcsolatban is.

Idióták az edzőteremben

Így kergetnek őrületbe minket, „gyúrósokat”

A 10+1 leggyakoribb diétás tévhit

3 gyakorlat a lapos hasért

Óriási karokat akart – majdnem belehalt

Men Solution: 10 kiló izom egy hónap alatt!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük