Léböjtkúra – Okos dolog?

LéböjtkúraA léböjtkúránál nagyobb hülyeséget már nehezen találunk, mely valamilyen szinten kapcsolódik még a diétás étrend témaköréhez. Az elv ugyanakkor rendkívül népszerű, mint ahogyan a legtöbb fogyókúrás és „méregtelenítő” elmélet, ez is leginkább a nők körében tarol.

Mi a léböjtkúra lényege?

A módszer követői szerint egyszerre fogyaszt és méregtelenít is a léböjt. A kúra ideje alatt csak folyadékot szabad fogyasztani, bárminemű szilárd táplálék kerülendő. Állítólag azért, mert így tudnak csak szervezetünkből eltávozni a felesleges salakanyagok és az elhalt sejtek… Ráadásul akár 5-6 kilót is leadhatunk így egy hét alatt, hátnem csodálatos?

A léböjtkúra igazi arca

Az önjelölt táplálkozástudományi szakértők által hangoztatott előnyök mindegyike légből kapott, és ellenőrizhetetlen. Szervezetünk méregtelenítése nem attól fog jobban működni, hogy napokig megfosztjuk a szilárd tápláléktól. Ellenkezőleg, anyagcserénk lelassul, és szervezetünk ellenállóképessége is lecsökken.

A leadott kilók pedig még véletlenül sem zsírból mennek le, hanem izomból. A test egyszerűen feléli önmagát, mert a léböjt nem más, mint koplalás, éhezés. Ha pedig szervezetünk éhezik, előszeretettel nyúl a létfenntartáshoz nem annyira fontos izomszövethez, mintsem a zsírhoz. Testünket nem olyan könnyű becsapni, mint gondolnánk.

Akadnak elszánt fogyni vágyók, akik megpróbálnak táplálóbb folyadékot bejuttatni szervezetükbe a fogyókúra alatt, remélve azt, hogy a léböjt kúra így gyakorlatilag a végtelenségig folytatható. Előbb-utóbb azonban rájönnek ők is, hogy az emésztőrendszerünk a szilárd táplálék feldolgozására inkább alkalmas, mint az állandó folyékonyéra. Nem ritka ilyenkor az állandó hasmenés, bélgyulladás, gyomorfekély.

Mikor folytatható léböjtkúra?

Egy esetben lehet hasznos: ha étkezések közé iktatjuk be, és nem tart tovább 3 óránál.

 

Megszűnik a “diabetikus élelmiszer” jelző, mert az emberek hülyék ehhez is

Orvosok és a testépítés

Testépítés és vízfogyasztás – miért kell ennyit vedelnünk?

Szentségtörés-e, ha néha kimarad az edzés?

Mikor használjunk gurtnit?

Felesleges gyakorlatok, melyekkel csak az idődet vesztegeted

Elhanyagolt izmok – lehet, hogy ezért stagnálsz?

Profi edzéstervek – érdemes ezeket követni?