Kukoricapehely mehet edzés után?

Edzés után jó a kukoricapehely? Többek között erre volt kíváncsi olvasónk

Szia!

Minden súlyzós edzés követően elfogyasztom a turmixomat, mely tartalmaz tejsavó-koncentrátumot és szőlőcukrot. Körülbelül fél órával a turmixom után kajálok. Ekkor a gyors felszívódású ételeket részesítem előnyben,melyeknek magas a GI-index értéke(fehérrizs,cukros édességek és sütemények,finom lisztből készült sós vagy édes pékáruk,krumpli,kukoricapehely…)

Szerinted megfelelő a fél óra időköz a turmix és a szilárd kaja között? Vagy több időt hadjak a turmix felszívódására? Esetleg kukoricapehely csokis turmixal nyakon öntve mehet közvetlenül edzés után?

Válaszodat előre is köszönöm

Szia!

A tejsavó és a vele együtt fogyasztott szőlőcukor rendben van. A szilárd kajáig eltelő fél óra is megfelelő. Ez az időtartam ugyanis attól függ, milyen gyors az emésztésed. Márpedig egy turmix elég hamar végigmegy az emberen.

Ami a többit illeti, itt azért van mit korrigálni. Ha már a szőlőcukorral feltöltötted a glikogénraktáraidat – feltételezem, elfogyasztottad az ilyenkor megfelelő 30-40 grammot-, semmi szükség arra, hogy cukros dolgokat, meg finomlisztből készült élelmiszereket egyél. A turmixot követő étkezésben kötelező komplex szénhidrátot fogyasztani, és mellé olyan fehérjeforrást választani, ami a tejsavónál lassabban szívódik fel.

A kukoricapehely nevű gasztronómiai remekmű tápértéke egyenlő a nullával. Bármilyen divatos is, még reggelire sem ajánlom.

Jó megoldások az edzés utáni első szilárd étkezésre:

Csirke+rizs vagy bab, lencse, zab

Marha+rizs vagy bab, lencse, zab

Hal+rizs vagy bab, lencse, zab

Tojás+zab vagy bab, lencse, zab

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük