Kiss Jenő visszatér(t)!

Kiss Jenő Kathi BélávalAki a 90-es években kezdett edzeni, egész biztos, hogy találkozott akkoriban Kiss Jenő nevével. Ha csak újságokból is, de értesültünk róla, hogy alakulóban a magyar csoda. Hiszen mekkora reklámértékkel bír egy közép-európai testépítő a nagy amerikai sztárokkal szemben? Szinte semennyivel, de Jenő mégis megszerezte a Mr. Universum címet, és nem rajta múlott, hogy nem indulhatott a Mr. Olympián (gy.k.:a szövetség elcseszte, de nagyon).

Jenő a debreceni Cutler Gym-ben, vagyis Kathi Béla tulajdonos vendégeként mesélt arról, hogy nézett ki, mikor elkezdett edzeni, és milyen tervei vannak a 2013-as versenyszezonra.

Arnold Classic, majd Mr. Olympia

Kiss Jenő nem szarakodik. Idén októberben elindul az Arnoldon, ahol a cél az első 3-ba kerülés. Ez már kvalifikációt jelent a Mr. Olympiára…

Jelenleg 128-132 kiló között mozog, és bár definiált, van még rajta némi víz. A színpadra kb. 120 kilósan szeretne felállni, ami 172 centis magasságához képest nem semmi. Gondoljunk csak Jay Cutlerre, aki három centivel magasabb nála, és 124 kilósan versenyez. Az uralkodó Mr. Olympia, Phil Heath pedig – aki szintén hasonló magasságú – mindössze 111 kg-os versenysúllyal verte agyon a mezőnyt az utóbbi két-három évben.

Nagy kérdés tehát, hogy Jenő milyen kondíciót tud majd felmutatni ősszel. Egy biztos: a tömeggel nem lesz probléma. (Már most sincs.)

Edzés és étkezés

Kiss Jenő azon testépítők táborát gyarapítja, akik nem különösebb hívei a nagy súlyok használatának. A fekvenyomást 180 kilóval végzi, ezzel a súllyal 8 teljesen szabályos ismétlésre képes. Gyengéje igazából nincs, a fizikuma mindig is nagyon egyben volt. Azért megsúgta, hogy jelenleg a vádlija belső részén dolgozik gőzerővel, miután a vállát és a tricepsze külső fejét sikeresen felhozta.

Imád egyedül edzeni, de ez ritkán jön össze. Edzések között személyi trénerkedik, de a verseny előtti hetekben nem vállal már kuncsaftot, mert ilyenkor már könnyen szakad a cérna. Aki diétázott már úgy istenigazából, az tudja, mit jelent ez.

Kardiózni csak versenyfelkészülés alatt szokott, eleinte edzés után 20 percet, majd pár hétre rá már a súlyzós edzéstől lehető legtávolabbi időpontban végzi ezt a mozgásformát.

Tömegelés alatt általában minden nap becsúszik egy csaló étkezés, különös tekintettel a heti négyszeri somlói fogyasztásra. A versenyszezon közeledtével viszont áttér a tiszta étrendre, és bár korábban volt, hogy az utolsó hetekben már csak halat fogyasztott, most a szénhidrátot csak a diéta legvégén veszi el. Az ételeit ekkor is sózza, a víztelenítést inkább a vízhajtó teákra bízza. Viszonylag kevés táplálékkiegészítőt fogyaszt, edzés előtt és után lecsúszik egy adag tejsavófehérje, ezen kívül még a multivitamin az, ami állandóan megy.

A diéta alatti gyakori fingás pedig egyáltalán nem gáz. (Érted, gáz…)

A szeminárium végén természetesen szívesen pózolt rajongóival, közéjük tartoznak szerkesztőségünk tagjai is.

 

Jay Cutler testközelből

Phil Heath az új Mr. Olympia!

 

 

Vélemény, hozzászólás?