Kettlebell

KettlebellA kettlebell elterjedése egy orosz edző, bizonyos Pavel Tsatsouline nevéhez fűződik. Ő fejlesztette ki az RKC (Russian Kettlebell Challenge) rendszerét. A gyakorlatok igen egyszerűek, elvégzésükhöz elegendő egy speciális kettlebell-súlyzó. Ez az eszköz leginkább egy fogantyúval ellátott ágyúgolyóra hasolít, gyökerei szintén oroszak, eredetileg a termény lemérésekor használták ellensúlyként.

Mire lehet jó a kettlebell?

Mivel manapság trendinek számít kettlebell edzésre járni, az ebből élők igyekeznek minél trükkösebb és hangzatosabb reklámszöveggel elcsavarni a sportolni vágyó, ámde tanácstalan emberek fejét. Soha nem szabad hinni azoknak a szlogeneknek, melyek azt ígérik, hogy a kettlebell segítségével zsírt égethetünk, vagy számottevő izomzatra tehetünk szert.

A kettlebell edzések alatt alkalmazott gyakorlatok esetében túlságosan nagy szerepe van a lendületnek. Ami amellett, hogy nem stimulálja kellőképpen izmainkat, rendkívül sérülésveszélyes is. Aki ezt a mozgásformát választja, szerezhet kiváló állóképességet, és megtanulhatja olyan súlyok mozgatását, melyekre kizárólag izmai erejének segítségével nem lenne képes.

Sajnos, a kettlebell is túl van ajnározva, de könnyen belátható, hogy akár tömegnövelés, akár diéta legyen is a célunk, egyikhez sem ajánlható. A súlyzós edzés hatását meg sem közelíti, hiszen egyfajta eszközzel dolgozva eléggé behatároltak a lehetőségeink. A zsírégetéshez elengedhetetlen aerob edzéshez képes viszont sokkal intenzívebb, és az energiát nem a zsírszövet, hanem a glikogénraktáraink fogják biztosítani.

A semminél több

Felmerülhet, hogy kiegészítő gyakorlatként alkalmazható-e. Az a helyzet, hogy ha valaki a súlyzós edzései mellé még be tudja illeszteni a kettlebellt, egész biztos, hogy nem edz elég keményen. Ráadásul izmainkat azért annyira képes ez a mozgás igénybe venni, hogy hátráltassa azok regenerálódását.

Összegezve, aki kettlebell edzéseket szeretne végezni, ne várjon se jelentős izomgyarapodást, és főleg testzsírcsökkenést sem. Ha csak a közérzet javítása a cél, vagy az, hogy „mozogjak valamit”, akkor természetesen ez is jobb a semminél.

Kettlebell edzés videón:

 

Szükség van-e nagy súlyokra?

Esti mese: A zsír átalakul izommá?

Nem neked való a testépítés, ha…

Tévhitek a testépítés körül