Kardió után súlyzós edzés?

Kardió után súlyzós edzés?Okos ötlet kardió után súlyzós edzést végezni?

Sziasztok!

Elég régóta olvasom az oldalatokat, és nagyon hasznosnak találom. Nemrég kezdtem edzőterembe járni, és igyekszem úgy csinálni és beosztani a gyakorlatokat, ahogy az oldalatokon javasoljátok (négy hét nem nagy idő, de minden edzés után izomlázam van, szóval azt hiszem, jól működnek az itt leírtak). Azt is itt olvastam, hogy az aerob és súlyzós edzéseket időben lehetőleg a legtávolabb tegyük egymástól. Na most van két ismerősöm (nők), akik viszont azt mondják, hogy az egy hülyeség, és 40-50 perc kardióedzés után kell súlyzós edzéseket csinálni. Nem kezdtünk el vitatkozni azon, hogy melyikünknek van igaza (mellesleg a személyi edzőjük mondta ezt), de úgy gondolom, hogy ha egy 50 perces kerékpározással kifárasztom magam, nem biztos, hogy kellő energiával tudnék nekiállni a súlyzós edzésnek. Fogyni igazából nem nagyon akarok, csak kicsit átalakítani a zsír-izom arányt (180 cm és 102 kiló vagyok).

Egyszóval csak azt szeretném kérdezni, hogy van-e valóságalapja annak, amit a „jól értesült” lányok mondtak erről a „kardió után rögtön súlyzós edzés” témáról.

Előre is köszönöm.

Attila

Szia Attila!

Ezért írjuk, hogy a személyi edzők nagy része nyugodtan lehúzhatja a wc-n az “oklevelét”. Természetesen neked van igazad, a kardió (Miért nem inkább aerob?) utáni időszak a lehető legrosszabb a súlyzós edzésre. A kardió edzés hatására lecsökken a zsírégetéshez elengedhetetlenül fontos növekedési hormon szintje, ami így hátráltatja a zsírégetést. A súlyzós edzést már eleve lemerült glikogénraktárakkal kezdi, aki így edz, és emiatt nem tud teljes értékű munkát végezni. Márpedig a súlyzós edzésnek diétában kulcsszerepe van: segít megőrizni izomtömegünket (valamennyit így is elveszít mindenki, hiszen nincs diéta izomveszteség nélkül, de tömegnövelés sincs némi zsír felszedése nélkül).

Az is lehet, hogy a lányok keverik a bemelegítés címén végzett kardiót a teljes kardió edzéssel. De míg előbbi maximum 10-15 perc, és valóban okos dolog súlyzózás előtt alkalmazni, a 40-50 perc kardiózás után végzett anaerob edzés egyenes út az izomveszteség felé. Márpedig ez éppen ellentétes a diéta alapelvével, ami arról szólna, hogy a lehető legtöbb izmot megtartsuk, és minél alacsonyabbra vigyük le a testzsír arányát. A legtöbb fogyni vágyót ugyanis a legkevésbé sem érdekli, hogy milyen lesz a testösszetétele, csak az, hogy kevesebbet mutasson a mérleg. Ezért létezik annyi buta fogyókúra.

Ahhoz, hogy javítani tudj az izom-zsír arányodon, először fel kell építened annyi izmot, amennyit csak bírsz, és majd utána diétázni. A kezdeti időszakban szinte biztos, hogy “magától” is javulni fog a testösszetételed, ezt követően pedig te döntöd el, hogy a lassabb izomgyarapodást választod-e minimális zsír felszedésével, vagy “mindent bele” tömegelsz, és ráérsz diéta alatt szigorítani az étrendeden.

Ebben a cikkben összefoglaljuk,mi a különbség kettő között: https://testepitek.hu/tomegnoveles/taplalkozas/229-olcso-elelmiszerek-toemegnoeveleshez-

 

Kérdésed van? Tedd fel bátran, hátha tudunk valami okosságot: testepitek@testepitek.hu