Jégdiéta: végre megvan a fogyáshoz vezető út!

JégdiétaAnnyira vártuk már, hogy végre feltalálja valaki azt a módszert, ami tényleg hatásosan égeti le rólunk a zsírt, ráadásul se mozogni, se diétázni nem kell mellette. A csodamódszer elve azon alapszik, hogy állítólag 1 kilogramm jég elfogyasztása után 160 kalória égetünk el azzal, hogy felmelegítésének érdekében szervezetünket pluszmunkára kényszerítjük. Legalábbis ezzel érvel a jégdiétát kitaláló Dr. Brian Weiner, amerikai gasztroenterológus.

Ég a zsír, mint a mesében

Weiner magyarázata szerint a jég felolvasztásához használt többletenergia felpörgeti az anyagcserét, ez pedig köztudottan kedvező hatással van a zsírégetésre. Hej, ha ez ilyen egyszerű lenne!

Az igazság sajnos megint az, hogy egy újabb kamudiétát sikerült gyártani, melyből hátha valakik meggazdagodnak. Igény van rá, hisz az eredményért megdolgozni senki sem szeret, tipikusan mindent azonnal, és fáradság nélkül akarunk elérni.

Miért hülyeség ez a diéta?

Először is, nem tudjuk, hogy a plusz energiát a szervezet honnan veszi el. Nagy valószínűséggel nem zsírból fogja nyerni, mert ahhoz tervszerű étrend, és nem utolsósorban mozgás (aerob edzés) szükséges.

Napi egy liter jég egyébként körülbelül havi fél kilós fogyást generálna, ha lenne ráció az elméletben. Ez még akkor is finoman szólva mérsékelt eredmény, ha ez 100 százalékig zsírból menne. De még egyszer hangsúlyozzuk, ez egyáltalán nem igaz. Olyan tevékenység nem létezik, ami ne égetne kalóriát. Még alvás közben is felhasználunk óránként 20-30-at. Mi lenne, ha kipróbálnánk, hogy napi 3-4 órával többet alszunk? Vajon elkezdene égni a zsír? Nem valószínű.

A kalóriafelhasználás mértéke testsúlyfüggő. Ilyen (azért nem túl nagy) mélységet nem is várnánk egy átlagos „új felfedezéstől”, de azért említsük már meg, hogy az elégetett kalóriamennyiség korántsem ugyanannyi mondjuk egy 50 kilós, vagy egy 100 kilós ember esetében. A nagyobb testsúly – és elsősorban a nagyobb izomtömeg – fenntartásához több energia szükséges.

És akkor jöhet a szokásos rizsa, még egyszer a fogyni vágyó, ám tenni nem akarók szájába rágva: valódi munkát nélkülöző módszer még sosem vezetett sikerre. Talán hihetetlenül hangzik, de a befektetett energia itt is arányos az eredménnyel. Márpedig ez a diéta semmiféle mozgást nem említ, és az étrendre is nagy ívben szarik. De még ha működne is, kinek ér meg havi fél kiló fogyást azt, hogy minden nap egy kiló jeget gyömöszöl le a torkán?

Egyébként itt lehet böngészni, hogy egyes tevékenységeink mennyi kalóriába fájnak. Furcsa, hogy ez a Weiner nem a faültetést szúrta ki, pedig azzal is kb. ugyanannyi energiát használunk fel, mint a jégivással. Már indulunk is levédetni az új találmányunkat!

Mitől ég a zsír?

Leegyszerűsítve attól, hogy megfelelő mozgásformát végzünk, és helyes étrendet követünk. Az izomzat megőrzéséhez, és végső soron az anyagcsere sebességének biztosításához elengedhetetlen a súlyzós edzés. Minél több izom van rajtunk, annál könnyebben égetünk zsírt. A heti 3 súlyzós edzés mellé végezzünk külön napokon heti 3-4 aerob edzést is, melyről bővebben itt olvashatsz.

Étrendünkből száműzzük az egyszerű szénhidrátokat és a telített zsírokat (ketogén diéta esetén a zsír maradhat, sőt, valószínűleg emelni kell majd a mennyiségén), számoljuk precízen a napi tápanyagszükségletünket, és osszuk ezt el napi 5-6 adagra. Figyeljük hetente, hogyan változik a testtömegünk, és ellenőrizzük tükörben is az összképet. Ha heti 1 kilónál többet fogytunk, növeljük az energiabevitelt esszenciális zsírokkal, vagy alacsony glikémiás indexű összetett szénhidrátokkal.

A lényeg tehát: fogyni, zsírt veszíteni csak úgy lehetséges, ha megdolgozunk érte.

Zabpehely diéta – „okos” és „ésszerű” módszer a fogyás érdekében

Tömegnövelő tabletta? A Muscle Max átverés

Miért nem fogyok a várt ütemben?

Szétválasztó diéta

Acai Berry 900 – 12 kilós fogyás 5 hét alatt?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük