Így növelheted meg két hónap alatt 5 centivel a felkarodat – még hiszel a csodákban?

Minden valamirevaló testépítő-magazin közöl időnként ilyen csodálatos átváltozásról szóló cikkeket, azt sugallva, hogy bárkinek, bármikor sikerülhet a fent említett, vagy még ennél is nagyobb méretnövekedés. Mi a baj ezzel?

Csupán csak az, hogy ez a testépítők 99 százalékánál nem fog összejönni, akkor sem, ha szóról szóra követik a cikkben leírtakat. Nagy titkokat nem is rejtegetnek ezek a “programok”, mindössze arra hívják fel a figyelmet, hogy használj alapgyakorlatokat (tolódzkodás, szűknyomás, bicepsz rúddal-állva), esetleg eddz gyakrabban, akár heti kétszer is a karodra. Ez utóbbi sok esetben káros is lehet egy naturál sportoló számára, hiszen könnyedén túledzéshez vezethet.

De tényleg, látott már valaki olyat, hogy 4-5 centit nőtt a karja valakinek ilyen rövid idő alatt pusztán annak hatására, hogy pár gyakorlatot beiktatott az edzésprogmjába? Személy szerint nekem akkor sem jött össze ekkora fejlődés, amikor belőttem testtömeg-arányosan a napi bevitt tápanyagmennyiséget, és elkezdtem tudatosan táplálkozni.

Arról senki nem ír, hogy mi van, ha teljesült a cél, és letelt az előírt 8-12 hét? Máshogy kell edzeni? Továbbra is prioritásként kell kezelni a kart, így a többi izom óhatatlanul háttérbe szorul?

Indulj ki abból, hogy a tested komplex egész, és nem tudsz így izoláltan fejleszteni egy-egy kisebb izomcsoportot. Évek alatt lehetséges, de mi értelme?

Mikor tud ennyit nőni a kar?

Talán néhány esetben sikerülhet, például, ha:

Elkezdesz kokszolni. Semmi esetre se tedd, ha nincsenek versenyzői ambícióid, mert összességében több hátránnyal jár, mint előnnyel.

Teljesen kezdő vagy, de mindent tökéletesen csinálsz már az első naptól. Ez sem szokott szinte senkinél összejönni – általában évek kellenek ahhoz, hogy a gyakorlatok végrehajtását tökéletesítsük, és a napi 2 g fehérje és a 4-5 gramm szénhidrát /testsúlykilogramm elfogyasztása sem megy egyből egy kakaós csigán edződött kezdőnek. Oké, Arnoldnak sikerült, de ő egyrészt csúcsgenetikával rendelkezik, másrészt tolta rendesen a kokszot már a legelejétől.

Tojsz magasról a testösszetételedre, és felfalsz mindent, ami a szemed elé kerül. Lehet hízni 20 kilót is egy hónap alatt, és akár több centi hájat fel tudsz pakolni a felkarodra, ha igazán akarod. De hát miért akarnál ilyen baromságot, nem vagy te szumóversenyző.

Óvakodj hát a sokat ígérő edzésprogramoktól, különösképp, ha azok mindenkihez ugyanúgy szólnak, és nem veszik figyelembe, hogy az illető

– mióta edz

– mennyit fejlődött, amióta edz

– milyen étrendet követ

– naturál-e.

Mint már annyiszor hangsúlyoztuk, a testépítés nem a gyors eredmények sportja, minden gramm izomért meg kell küzdenünk. Hogy kinek mennyit az – ugyanakkora befektetett energia mellett – függ az egyén adottságaitól.

Kérdésed van, ami érdekelhet másokat is? Tedd fel itt: testepitek@testepitek.hu, vagy Facebookon, és válaszolunk az oldalon.

Ha személyre szabott étrendre és edzéstervre van szükséged, most jelentkezz, és néhány napon belül érkezik a program!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük