Hogyan segíthetünk egy fogyni vágyó, de diétázni és mozogni nem akaró emberen?

Mit kezdjünk egy olyan emberrel, akinek erősen ajánlott, sőt, indokolt lenne jelentős mennyiségű zsírtól megszabadulnia, de nem igazán hajlandó tenni érte. Legalábbis mozogni és diétázni nem.

Hozzánk is befutnak ilyen kérdések, aztán ha csodaszer helyett sportot és étrendi változtatásokat ajánlunk, továbbállnak szegények, hátha valaki végre “valós segítséget” nyújt nekik.

Persze, aki eredményt akar (már ha egyáltalán akar), de tenni nem hajlandó érte, azt normál esetben elküldhetjük a fenébe, hiszen mindenkinek joga van elcsesznie a saját életét, de mi van akkor, ha az illető családtagunk, barátunk, jó szomszédunk, akit neadjisten még szeretünk is?

Hasi zsír eltüntetése – ami működik, és amit gyorsan felejts el

Nincs más választásunk, okosabbnak kell lennünk nála. Olyan dolgokkal kell próbálkoznunk, amelyeket vagy észre sem vesz, vagy nem jelentenek nagy kilengést a rosszul pozicionált komfortzónájából.

Egyen kevesebbet

Mekkora felfedezés, mi? Ha valaki kevesebb kalóriát visz be, akkor kevésbé zsírosodik, illetve negatív kalóriamérleg esetén még fogyni is fog. Elég fapados megoldás, de egyeseknél működik például az a trükk, ha kisebb tányéron szolgáljuk fel neki az ételt.

Egyen gyakrabban

Még ha azt is hiszi, hogy ez valami átverés, bátran el lehet osztani több részre egy napi 3-szor étkező ember adagját 5-6-felé is. Ezzel gyorsítható az anyagcsere, a szervezet az étkezések között (ha azok megfelelően komplexek) nem éhezik, tehát csökken a raktározásra való hajlandósága.

Több rostot bele

A rostban gazdag élelmiszerek gyorsabban telítenek, ennek következtében hamarabb érzi magát jóllakottnak az ember. Jó trükk lehet a zöldség – tehát, amihez csak lehet, rakjunk valami salátafélét.

Zsírégető ételek? El ne hidd ezt a sok marhaságot!

Igyon több vizet

A víz létfontosságú anyag az emberi test számára, mégis szinte mindenki a kelleténél kevesebbet visz be belőle. Macerás állandóan kortyolgatni, pedig kimondhatatlanul sok előnye van. Amellett, hogy az összes szervünk számára elengedhetetlen a hidratáció, a metabolizmus is jobban pörög.

Állítólag már tanulmányokkal is sikerült igazolni, hogy számos esetben éhségként azonosítjuk a szomjúságot, és eszünk, ahelyett, hogy folyadékot vinnénk be.

Hovatovább, a sok folyadék telíti is a gyomrot, ez pedig csökkenti az éhségérzetet.

Fontos, hogy csak cukormentes folyadékot fogyasszunk!

Egyen több fehérjét

Az elcsépelt mondás nagyon is igaz: az vagy, amit megeszel. Ha valaki fehérjedúsan étkezik, valószínűleg jobb lesz az izom/zsír aránya, mint annak, aki inkább a zsír- és szénhidrátforrásokra építi (nem létező) étrendjét.

Érdemes utánanézni, melyek a legjobb, sovány fehérjeforrások, és amit csak lehet, ezekre cserélni az illető étrendjében, vagy növelni ezek részarányát.

Fehérje – miért hagyod ki a diétádból?

Mozogjon többet

Könnyű azt mondani, de ha a célszemély hallani sem akar 100 méter sétáról sem, akkor mit csináljunk vele?

Kényszerítő eszközök most nem játsznak, így marad a másik véglet: mutass neki példát, legalább egy darabig csináld vele együtt, jutalmazd és dicsérd.

Szerencsés esetben ráérez az ízére, és élete részévé válik a mozgás.

Aludjon többet

Az alváshiány az izomnövelésre és a zsírégetésre is rossz hatással van – bővebben itt. Kutatások egyértelmű összefüggést találtak a kevés alvás és az elhízás között.

Kerülje a stresszt

Nyilván nem egyszerű kezelni, ha valaki a munkájából vagy életkörülményeiből adódóan stresszes életet él. A stressz csökkentésére a legjobb módszer a nyugodt, reális célokkal teli, de nem túlhajszolt életmód, sok-sok baráttal és családtaggal körbebástyázva.