Hízás a diéta első napjaiban – mitől lehet?

Sziasztok!

Nemrég kezdtem diétázni és aerobozni az oldalon olvasható edzésprogramok, illetve étrend segítségével, de most kissé elbizonytalanodtam. Az a helyzet, hogy nemhogy mennének lefelé a kilók, hanem HÍZOK! 5 nap alatt 2 kilóval lettem nehezebb, és hát őszintén szólva aggaszt kissé a helyzet. Hogy lehet az, hogy kitisztítottam az étrendemet: nem eszek egyszerű szénhidrátokat, naponta 4-5-ször étkezem, és a napi 50 perc aerob edzés (nálam ez szobabiciklit jelent) ellenére gyarapodott a testsúlyom. Mit rontok el?

Üdvözlettel: Vica

 

Kedves Vica!

Nyugodj meg, jó úton jársz! Amit most a diéta első napjaiban tapasztalsz, az egy teljesen normális jelenség. A testsúlygyarapodás azoknál jelentkezik, akik a testedzés terén nulláról indulnak. Feltételezem, nálad is így van, tehát eddig semmilyen sportot nem űztél, most pedig hirtelen elkezdtél naponta 50 perceket tekerni, ami azért nem kis dolog egy elpuhult szervezet számára. 

Testedet és azon belül elsősorban az izmokat sokkhatásként érte ez a most még drasztikusnak mondható terhelés, és erre válaszul a következő folyamatok zajlanak bennük: a megszokottnál sokkal intenzívebb igénybevétel hatására az izmokban mikrosérülések keletkeznek, és fokozódik bennük a vízvisszatartás. Ez az oka a kezdőknél gyakran jelentkező izomláznak is. A visszatartott víz tömege elérheti a 2-3 kilót is, de ne aggódj, nem tart sokáig. Mihelyst a tested hozzászokott az intenzív terheléshez, megindulnak lefelé a kilók, de ne ez legyen a legfontosabb mérőszám.

Kilók számolgatása helyett

Hetente egyszer bőven elég ráállnod a mérlegre, és ha 0,5-1 kg között van a súlyvesztés, minden oké. Ha ennél kevesebbet fogysz, vegyél vissza a szénhidrátból, ha többet, akkor adj hozzá 50 grammot. 

A mérlegnél sokkal fontosabb a tükör, mert itt láthatod, hogy a leadott kilók többsége zsírból vagy izomból ment-e le. Ha kezdenek kirajzolódni az izomformáid, urambocsá, erek is előjönnek néhol, akkor mindent jól csinálsz. Ehhez viszont nagyon kellene legalább heti 2, de inkább 3 súlyzós edzés is, mert hiába tekinthető az aerob edzés a leghatékonyabb zsírégető mozgásformának, önmagában csak félmegoldást jelent. Ugyanis, minél több izom van rajtad, annál gyorsabb lesz az anyagcseréd, és annál könnyebben tudsz zsírt leadni.

A napi étkezésszámot érdemes lenne 6 köré vinni. A 4 biztos, hogy kevés, kivéve, ha 12 órát alszol. Két étkezés között ne teljen el 3 óránál több. Csak így tovább, és olvasd el az alábbi cikkeket is:

 

Diétás étrend

A szénhidrátok fajtái

Mintaétrend diétázó nőknek

Kalóriaszámlálás? Felejtsd már el végre!

Hizlaló ételek – Tényleg ilyen egyszerű kérdés ez?

Egészségesnek hitt élelmiszerek

Esti mese: A zsír átalakul izommá?

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük