“Hasazhatok így?”

HasizomSziasztok!

28 éves vagyok, kb. 5 éve volt egy műtétem melynek során sajna fölvágták a hasam, kb. 11 cm a heg. Előtte amatőr szinten jártam testépíteni heti 3 alkalommal, és nagyon jó volt. Néhány dolgot szeretnék itthon is csinálni főleg hasizmot (mivel egy kicsit elszaladt velem a ló, es párnásodok a hasamon), kérdésem ezzel kapcsolatos. Tudtok-e olyan edzéstervet javasolni, ami nem annyira megerőltető, hogy esetleg problémám legyen az előbb említett heg miatt.

 

Szia!

Nem világos, hogy ez a heg akadályoz-e a mozgásban, vagy hogy fáj-e. Konzultálnod kellene egy orvossal.

 

A párnás has ellenszere egyébként nem a hasizom edzése. Soha nem fog látszani, mi van a háj alatt, ha nem diétázol le. Ehhez pedig megfelelő étrend, súlyzós és aerob edzés szükséges. Egyébként egyszerű a képlet: szépen elfáradsz a dokihoz, és elmeséled neki, hogy mi a terved.

Ha áldását adta rá, akkor kezdheted. Hosszú kihagyás után nem árt, ha tartasz egy néhány hetes felkészülést saját testsúlyos edzéssel, ehhez találsz edzéstervet itt: https://testepitek.hu/edzestervek/edzestervek?start=25

De a hasi zsír ezzel még nem fog eltűnni, és egy idő után stagnálni is fogsz. Legkésőbb 3 hónap után térj vissza az edzőtermi edzésekhez, tedd rendbe az étrendedet, és végezz heti 3-4 alkalommal aerob edzést is. 

Sérülések

Az ízületi gyulladás kezelése

Csontritkulás – tünetek és megelőzés

Az izomszakadás okai és kezelése

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük