Ha nem kokszolok, elég heti egyszer megedzeni egy izomcsoportot?

Sziasztok, egy olyan kérdésem volna, amire eddig nem nagyon kaptam 1értelmü választ. 35 éves vagyok, 16 éves korom óta sportolok kisebb nagyobb kihagyásokkal, főképp a küzdősportok világában mozogtam, de belekóstoltam a súlyzós edzésekbe is.Most pedig elhatároztam hogy kicsit komolyabban neki állok a súlyzós edzéseknek, mert nagyon megfogott és érdekel a testépítés ,persze versenyzői céljaim nincsenek, de magával ragadott ez a sportág. Ne haragudjatok, hogy ekkora körítést csináltam 1kérdésnek, a kérdésem pedig az volna, hogy mivel naturálban tolom, és eszem ágában sincs koxolni, elég ha egy adott izom csoportot 1-szer edzek meg 1héten (de persze rendesen)??? Mivel sok helyen azt olvasom,meg hallom, hogy ha naturálban tolod nem elég heti 1-szerer megedzeni egy adott izom csoportot, legalább 2-szer kell?

Szia!

Pont fordítva van, ha doppingszereket használsz, akkor a gyorsabb regeneráció miatt működhet a heti többszöri edzés ugyanarra az izomcsoportra. Naturálban viszont könnyen túledzés lehet belőle.

Heti egyszer általában elég egy izmot megdolgoztatni, a nagy izomcsoportokra (mell, hát, comb) egészen biztos, de legtöbbször a kar, váll is jól fejlődik, ha hetente egyszer edzed őket. Főleg, hogy ezek járulékos terhelést kapnak az alapgyakorlatok végzése során is.

Az, hogy egyáltalán felmerült benned a kérdés, azt jelenti, hogy még nem tudsz olyan intenzíven edzeni, hogy eszedbe se jusson egy héten másodjára is ugyanazt csinálni. Ne aggódj, ennek elsajátításához sok év kell.

A naturál hobbisportolók számára leginkább a

rövid, intenzív, kevés sorozatos edzések válnak be. Az alapgyakorlatokban érdemes valamelyest a Heavy Duty-módszert alapul venned, tehát relatíve nagy súllyal, szabályosan végrehajtott ismétlésekkel eddz, és ne a mennyiséget, hanem az intenzitást próbált fokozni – például a pihenőidő csökkentésével. Variálhatod az ismétlésszámokat is, egyik edzésen magas, a következőn alacsony ismétlésszámmal dolgozz, hogy az izom ne szokjon hozzá a terheléshez.

A regeneráció egyénfüggő, szervezetünk nem tud napokat számolni, de egy 5-9 napos pihenőciklus működni szokott majdnem minden izomcsoportnál. Ha sok a fölös energiád, kínozd meg egy kicsit az alkarodat és a vádlidat, azoknak nem árt a gyakoribb terhelés.