“Fogyókúra” – a dietetikusnak nem erőssége a matematika

Képtalálat a következőre: „Antal Emese”Mi más is lehetne január elején a vezető téma, mint a fogyás. Ezerszer kitárgyaltuk már, hogy miért nem egyenlő ez a “fogyókúrával”, mert ugye nem elsősorban testúlyt, hanem zsírt akarunk veszíteni. Meg aztán egy pár hetes, fenntarthatatlan kúrától mi a fenét várna az ember? Sajnos ilyen “mély” összefüggéseket csak az érintettek töredéke lát meg.

 

Fogyni/izmosodni szeretnél? Kérj egy villámgyors, személyre szabott étrendet és edzéstervet! >>

Az MTI úgy gondolta, elővesz a mellényzsebéből egy random dietetikust (hisz ha valaki, akkor ő aztán nagyon ért a táplálkozáshoz), és egy kicsit beszélteti a témával kapcsolatban. Persze kitalálthattátok már, ismét csak felületes, használhatatlan információkra futotta. 

Számoljuk csak meg, hányszor hangzott el a totál idióták által használt fogyókúra szó.

A hosszú távon sikeres fogyókúrához a legfontosabb a tudatosság és az akaraterő – emelte ki az M1 aktuális csatorna vasárnap esti műsorában Antal Emese dietetikus, akit annak kapcsán kérdeztek, hogy január elsején gyakori újévi fogadalom a fogyókúra elkezdése.

Antal Emese felidézte, hogy Magyarországon egy háziorvosok által százezer emberrel elvégzett reprezentatív felmérés szerint a felnőtt lakosság 65-70 százaléka túlsúlyos, vagy elhízott. Egy másik felmérés szerint az emberek mintegy 50 százaléka fogyókúrázik.

A szakember azt mondta: a fogyókúra elkezdésekor hosszú távra kell tervezni, elsőként ki kell tűzni egy célt. Kiemelte, fontos, hogy a cél reális legyen, ami a szakember szerint heti fél-egy kilogramm leadása lehet. Emellett fel kell mérni, hogy eddigi életmódjukban mit csináltak rosszul. Szintén segíthetnek a fogyókúrás csoportok, valamint a fogyókúrás napló használata is, amelyben leírva is látjuk, hogy mit ettünk.

A szakember szerint segíthetnek az étrend-kiegészítők, de nem jó csak a csodapirulákban, különböző csodadiétákban bízni. Fontos az egészséges táplálkozás, mindenből lehet enni, de mértékkel. Emellett, ha a rendszeres mozgást is beiktatják, akkor sikeres lehet a fogyókúra. Január elseje jó kezdés lehet az életmódváltáshoz – vélekedett a szakember, aki egyúttal megjegyezte, hogy a túlsúly kialakulását könnyebb megelőzni, mint később lefogyni.

7 alkalommal szerepel a fogyókúra, míg 0-szor a diéta, és egyetlen egyszer az életmódváltás. Hadd erősítse továbbra is a tájékozatlan milliókban azt a tévhitet, hogy a fogyókúra a megoldás…

Nagyon okos az a tanács is, hogy “mindenből lehet enni”. Na igen, de az egyszerű ember vajon hol húzza meg a határt? Napi egy tábla csoki az sokaknál még simán belefér a “mértékletességbe”. Tipikus hülyítés, mikor még el sem kezdte szerencsétlen a diétát, de máris lebegtetjük az orra előtt a kiskapukat. Mintha annyira kibírhatatlan lenne egy normális étrendet követni. Ja, hogy még mindig az Abonett-rágcsálásból indulunk ki… Vannak itt bajok!

Számszerűsített, használható információkra már nem futotta, mint például olyan roppant bonyolult dolgokra, hogy a tápanyagbevitel a testtömegtől függ, vagy hogy nem ártana kiszámolni, hogy miből mennyit eszünk, és esetleg változtatni az arányokon, ha nem érjük el a kívánt hatást. Na, ehhez még kell pár évtized, mire az oly nagyra tartott dietetikusokban is tudatosul, hogy a diéta színtiszta matek, és semmit nem ér a kitartás, ha az illetőnek fogalma sincs arról, hogy mit miért csinál.

 

Fogyni/izmosodni szeretnél? Kérj egy villámgyors, személyre szabott étrendet és edzéstervet! >>

 

Tápanyagtáblázatok

Receptek

Hülye diéták – ahogy ne csináld!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük