Fehérjediéta

A fehérjediéta összességében nem más, mint 2 hetes éhezés, de legalább fehérjét sem igazán fogyasztunk közben. A figyelemfelkeltő és egyszerű cím sikere mellett fontos, hogy maga a diéta is egyszerű legyen, a tápanyagmennyiség természetesen 40 és 130 kilós emberekre vonatkoztatva szigorúan ugyanannyi.

“Ennek a diétának is a szétválasztás a lényege, ám közel sem annyira kiegyensúlyozott és egészséges, mint a 90 napos” – írja róla az igencsak hozzáértő újságíró. Mi pedig fogjuk a fejünket.

A fehérjediéta részletei

A cél itt 8-9 kiló leadása lenne, 2 hét alatt.

1. nap

Reggeli: feketekávé cukor nélkül, 1 zsemle

Ebéd: 2 főtt tojás, spenót vagy retek vagy uborka vagy saláta enyhén sózva

Vacsora: 1 nagy szelet sovány hús grillezve, hozzá só, bors, esetleg mustár

 

2. nap

Reggeli: feketekávé cukor nélkül, 1 zsemle

Ebéd: 1 nagy szelet sovány hús grillezve, zöldsaláta

Vacsora: gépsonka nagyobb mennyiségben, hozzá torma vagy mustár

3. nap

Reggeli: feketekávé cukor nélkül, 1 zsemle

Ebéd: 2 főtt tojás, saláta és paradicsom citrom-mustár-só-bors öntettel

Vacsora: gépsonka, zöldsaláta

4. nap

Reggeli: feketekávé cukor nélkül, 1 zsemle

Ebéd: 2 főtt tojás, nyers vagy főtt sárgarépa, sajt

Vacsora: natúr joghurt, gyümölcs

Értékelés

Elég nehéz egy értékelhetetlen dolgot értékelni, de próbáljuk meg. Ha már egyszer fehérje diéta a neve ennek a szörnyűségnek, lehetne benne normális mennyiség ebből a tápanyagból. A reggeliben rendszeresen nincs – nehogy a nap egyik legfontosabb étkezése teljes legyen, hadd éhezzen a szervezet.

Az úgynevezett fehérjedús étkezések esetében is nagy tévedésben van a “diéta” kiötlője. A natúr joghurt 3 százalékos, vagy a gépsonka bizonytalan fehérjetartalma semmiképp sem minősül megfelelőnek. Vicces, de az étrend szénhidráttartalma magasabbnak tűnik, mint a fehérje részaránya.

Tisztességes mennyiségben szerepel itt egyszerű szénhidrát is: gyümölcsök, zsemle, mustár formájában, ami ugye tudjuk, hogy esküdt ellensége a diétának. Egy diéta nem arról szól, hogy 2 hétig kibírjuk, és utána visszatérünk a megszokott étrendünkhöz. A fehérjediéta alatt szervezetünk anyagcseréje lelassul, és az éhező szakaszok hatására szinte minden bevitt tápanyagot raktározni fog.

Az esetleges súlyvesztés izomból fog történni, hiszen szervezetünk sem hülye annyira, hogy a létfontosságú zsírszövetet kezdje bontani, inkább a relatíve haszontalan izomzathoz fog nyúlni. Ennek az lesz az eredménye, hogy még rosszabbul fogunk kinézni, hiszen jelentősen romlik testünk izom-zsír aránya. De akinek csak az számít, hogy mutat a mérleg, vágjon csak bele bátran. Bár a “siker” így is csak ideiglenes lesz, hiszen a leadott kilók gyorsan és kamatostul visszatérnek.

 

Betiltott étrendkiegészítők – itt a lista!

A legnagyobb táplálkozási tévhitek

90 napos diéta – ezért ne kezdj bele!

Szétválasztó diéta

Acai Berry 900 – 12 kilós fogyás 5 hét alatt?

ThermoCuts – a legújabb fogyókúrás átverés

A legnagyobb táplálkozási tévhitek

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük