Ehetek-e zabpelyhet lefekvés előtt?

zabpehelySziasztok! A kérdésem az, hogy alvás előtt egy fél-háromnegyed órával érdemes egy kisebb mennyiségű zabpelyhet enni?

 

 

 

 

Szia!

Mihez képest? Ha írtál volna egy étrendet, akkor abból kiderülne, hogy mennyi a napi tápanyagbeviteled, ami pedig a testtömegedtől függ.

Annak függvényében, hogy tömeget növelsz-e, vagy szálkásítasz, ki kell számolnod a tápanyagszükségletedet (fehérje, szénhidrát, zsír), és ezt elosztani kb. napi 6 étkezésre. Tömegelni magasabb, diétázni alacsonyabb szénhidráttal érdemes, de mindent annak függvényében változtatsz, hogy a tested hogyan reagál. Ha túlságosan zsírosodsz, elveszel a szénhidrátból.

Diétában meg fordítva, ha nem megfelelő ütemű a fogyásod – kevesebb, mint heti fél kiló – csökkented a szénhidrátot, ha pedig heti 1 kg-nál többet dobsz le, emelsz rajta.

A zabpehely egyébként kiváló szénhidrátforrás, alacsony glikémiás indexe miatt nem rossz ötlet akár utolsó étkezésben is fogyasztani, de mindig valamilyen állati fehérjével együtt. Klasszikus példa a zabpelyhes proteinturmix 40 gramm fehérjével és 50-100 gramm zabbal, vagy a tojásrántotta 5-10 egész tojással, vagy néhány sárgájával kevesebbel, szinten 50-100 gramm zabbal.

Ha hajlamosabb vagy a zsírosodásra, inkább valamilyen telítetlen zsírt ajánlunk a fehérje mellé. Jó választás a lenmagolaj, tökmagolaj, vagy más egészséges zsiradék – többek között az egyébként telített zsírsavként ismeretes kókuszzsír is.

Jól vésd hát az eszedbe: mindig a tápanyagszükségleted, és a tested reakciója dönti el, hogy az adott kaja befér-e az étrendedbe.

 

Kenyér zabpehelyből

Nem hiányzik valami az étkezéseidből?

Proteinturmix helyett – zabos reggeli, extrákkal

Este 6 után nem evés – egy általános tévhit

90 napos diéta – Ezért ne csináld!

 

Vélemény, hozzászólás?