Diéta kompromisszumokkal?

Csalás diéta alattNekünk, önjelölt szakembereknek, lelkes világot megváltani szándékozóknak nem árt tisztában lennünk azzal, hogy a sporttal kevésbé jó kapcsolatot ápoló, ámde mégis fogyni vágyó emberek agya teljesen máshogy működik.

Egy kicsit önző dolog ez részükről, mert minimális befektetéssel szeretnék a lehető legjobb eredményt elérni. Így viszont minden kísérlet kudarcra van ítélve. Miért nem fogadják meg a hozzáértő tanácsait? Mert ezer más csatornán ömlik a fülükbe a hülyeség, és valljuk be, az igazán hatásos és eredményes diétának/életmódváltásnak baromi szar a marketingje. Nem lehet egy módszert azzal eladni, hogy hosszú, precíz figyelmet igényel, és nem feltétlenül szórakoztató.

Fő a trendiség

Ezért veri agyon például a 0 forintba kerülő, de mégis hatásos gyaloglást a sok modern szemét: speedfitness, hot iron, zumba stb. Még ha ugyanolyan hasznosak lennének is (de közel sem azok), legalább a foglalkozásokért legombolt pénzt meg tudnánk spórolni. De a népnek nem az kell, ami tényleg  hat. Sokkal kellemesebb végiglötyögni egy ilyen kamu mozgásórát, és ettől várni a csodát, mint kiszámolni a napi optimális tápanyagbevitelt, és aerob edzést végezni, urambocsá’, még súlyzózni is (a „túl izmos leszek” picsogásra itt most nem térnék ki, ha nem gond).

 

Ha egy ilyen személy kér tőled tanácsot, két dolgot tehetsz. Ha ismeretlen, vagy „ismerős ismerősének ismerőse”, hajtsd el a fenébe, ha mindezt ingyen szeretné.

Nehezebb a helyzet, ha barátod az illető. Elegánsnak tűnik az a megoldás, hogy mindenre rábólintasz és helyeselsz. „ Persze, ehetsz csokit, meg nem muszáj 60 percig aerobozni, legyen csak 40. Hetente egyszer berúghatsz, hiszen az alkoholos italok „csak folyadékok”, azokat „nem kell beszámítani”. Kétségtelen, hogy a barátságotok töretlen marad, és nem fog az illető megsértődni, hiszen azt hallja, amit hallani szeretne. Az sem számít, hogy így eleve kudarcra van ítélve a dolog.

Ha igazán jót akarsz neki, utálni fog. De mégis azt tanácsolom, hogy magyarázd el neki egyszer (és nem többször) korrektül, mit kell tennie. Hivatkozhatsz a kapcsolódó cikkekre is.

Mikor engedhető meg egy kis kilengés

Nem vagyunk gépek, és még versenyzőkkel is előfordul, hogy beiktatnak egy-egy csaló étkezést. Nincs ezzel semmi probléma, a verseny előtti 1-2 hetet leszámítva bátran alkalmazhatja mindenki. Figyelem, heti 1-2 csaló étkezésről van szó.

A tapasztalat azt mutatja, hogy ha a diéta már eleve kompromisszummal indul, a fogyni (hülye szó, természetesen helyesebb a „zsírt égetni) vágyó személy sosem lesz elég fegyelmezett ahhoz, hogy megérdemelje azt a heti 1 csaló étkezést. Szép lassan napi 1 lesz belőle, és megette a fene az egészet.

Tehát a lényeg: nem szabad már a legelején kiskapukat keresni. Előbb-utóbb jönnek maguktól, és mérlegelhetünk, mi az, ami még belefér, és mi az, ami már túlzás. Ezek a ritka kilengések erőt adnak, feltöltenek, és nagyobb kedvvel folytatjuk a diétát. De előtte illik valamit letenni az asztalra. A diéta is egyfajta sport, és kellő mértékű alázat nélkül itt sem várható eredmény.

 

Diétás étrend

Tényleg drága a tiszta étrend?

Fogyasztótabletták – a néphülyítés csúcsa

6 után nem evés – egy általános tévhit

Hülye kérdések testépítők bosszantására

Léböjtkúra – Okos dolog?

Mintaétrend diétázó nőknek

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük