„De engem noszogatni kell, csak így tudok diétázni”

Sikerülhet valami, amit saját akaraterőnkkel nem tudunk véghezvinni? Fogyni (helyesebben: zsírt égetni) vágyók gyakori kifogása ez a címbeli mondat, mintegy mentegetőzésképpen használva, ha feladják a diétás ciklust.

„Kell valaki, aki baszogat, egyedül nem tudom megcsinálni!”

Létezik ilyen? Elérheti célját az a személy, aki önerőből képtelen megmozdulni?

Igen, kb. a mesében.

Lehúzás ezerrel

Pont erre a nyámnyilaságra építi fel bizniszét a személyi edzők egy csoportja. Sokan hisznek még a csodákban, és úgy gondolják, ha valaki minden edzésen ott áll mögöttük és a fülükbe ordít, akkor egyenes út vezet a sikerhez.

Na és mi történik edzés után?

Ott áll az edző a hűtőnél is, és kiméri neked a kaját? Biztos van, aki ezt is bevállalná, de kissé borsos ára lenne.

Mivel a diéta döntő részben az étrendtől függ, halott ügy egy méregdrága személyi trénerre kihegyezni az egészet. Edzeni sokkal könnyebb megtanulni, mint elsajátítani a diétás étrend fortélyait.

Akarod te igazán azt a célt?

Alapvető emberi fogyatékosság, hogy ma már mindent azonnal akarunk, a lehető legkisebb energia befektetése mellett. Ezzel a végeredmény is olyan lesz, mint a hozzáállásunk: semmilyen.

Ha vállalható testet akarsz, az 100 százalékban tőled függ, hogy sikerül-e. Ha nem akarsz bele energiát fektetni, akkor nem akarod igazán, és csak hiú ábrándokat kergetsz.

Szedd össze magad!

A diéta jár némi lemondással, de korántsem akkora horror, mint amilyennek a köztudatban beállították. Koplalásról szó sincs, sőt, szinte biztos, hogy többször kell majd enned, mint eddig. Még az is lehet, hogy összességében több tápanyagot kell bevinned, mint léha előéletedben, csak az összetevők más arányban szerepelnek majd étrendedben.

Biztos, hogy le kell mondanod a cukorról – kit izgat ez, amikor kalóriamentes édesítőszerek tömegéből válogathatsz alternatíva gyanánt? Aki – többnyire lustaságból – erre sem képes, azzal nem érdemes bajlódni.

Megkerülhetetlen lépés, hogy kiszámold, mennyi az optimális tápanyagbeviteled, ami segít majd zsírt égetni. Ez valóban komplikált kissé, de a tápanyagtáblázatokból ki tudod szedni a főbb élelmiszerek összetételét, és már csak méricskélned kell. A jó hír az, hogy ezt csak néhányszor kell elvégezned, később már szemre is egész pontosan be lehet lőni a mennyiségeket.

Gondot okoz hetente 5-6-szor edzeni, ami 2-3 súlyzós és 3-4 aerob edzést jelent? Nincs kb. 4 órád erre, amit 7 nap alatt össze tudnál spórolni? Ha ez így van, akkor sajnos rajtad az atyaúristen sem tud segíteni.

Gondot okoz egy étrend összeállítása? Szeretnél egy személyre szabott edzéstervet? Bízd ide a piszkos munkát! Gyors segítség néhány napon belül. >>

 

Ha nem számolod ki, nem fogsz fogyni!

A zsírokról minden fontos

A szénhidrátok fajtái

A fehérjék (proteinek)