A vízivás fogyaszt?

Fogyókúra vízzelNőknek szóló weboldal legújabb elmebeteg témája: ha étkezések előtt megiszol két pohár vizet, eredményesebb lesz a fogyás. Következtetés: a három „főétkezés” előtt elfogyasztott két-két pohár víz segítségével hetente két kilótól lehet megszabadulni.

Mivel magyarázzák ezt?

Faék egyszerűséggel csak azzal, hogy így a gyomor telítődik, és kevesebbet eszünk. Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor egy év alatt egyenként 104 kilótól tudnánk megszabadulni. Ami természetesen lehetetlen, ráadásul ennek a heti mínusz két kilónak elenyésző hányada zsír. Nagyrészt izom és vízveszteség okozza a testsúlycsökkenést.

Nagyon rossz ötlet kizárólag (de még elsődlegesen is) az elfogyasztott étel mennyiségére alapozni egy diétát. Egyszerű példa: ha normális esetben 200g csirkemellből áll egy étkezésünk, az előzőleg megivott 2 pohár víz hatására mondjuk lesz belőle 100g. Egy kiváló fehérjeforrást feleztünk meg, és a létfontosságú protein hiánya izomvesztéshez vezet. Mivel az izom nehezebb a zsírnál, örülünk, hisz kevesebbet mutat a mérleg – pedig a testösszetételünk rossz irányba változott, és talán még rosszabbul is nézünk ki, mint a vízkúra előtt.

Ha mondjuk 100 gramm sütemény helyett csak 50 grammot eszünk meg a víz okozta teltségérzet miatt, túl sok eredményt nem várhatunk. Az egyszerű szénhidrát minden diétában kerülendő, hiszen gyors inzulinreakciót vált ki, és ezzel elősegíti a zsírfelhalmozást.

Bohóckodás helyett

Sokan nem akarják tudomásul venni, de ez a csodamódszer – csakúgy, mint a többi hülye diéta – zsákutca. A kuruzslás helyett vállaljunk áldozatokat, és meglesz az eredmény. Amit tenni kell a fogyás érdekében:

  • Egyszerű szénhidrátok (finomított lisztből készült ételek, gyümölcsök, édességek stb.) kiiktatása. Még jobb, ha a keményítő tartalmú szénhidrátokat (rizs, krumpli) rostosra cseréljük (bab, lencse, zab).
  • Kerüljük a telített zsírokat (zsíros húsok, sajtok, felvágottak és egyéb értéktelen húsipari termékek). Fogyasszunk nagyobb mennyiségben telítetlen zsírokat.
  • A napi tápanyagbevitel pontos kiszámolása, és ennek esetleges módosítása a testsúly változásának függvényében.
  • Rendszeres sport. Legjobb, ha súlyzós és aerob edzést is végzünk, egymástól a lehető legtávolabbi időpontban.

A testsúlymérés kérdése

Nem csak a leadott kilók számítanak. Rossz étrend esetén a testsúly csökkenését izomveszteség okozza, és hiába mutat kevesebbet a mérleg, a testzsír aránya egyre csak nő.

Ha a fent említett alapelveket betartjuk, már érdemes heti egyszer megmérni a testsúlyt. A vízfogyasztás hatására emlegetett 2 kiló helyett állítsuk be a fogyást heti 0,5-1 kg-ra. Ha fél kilónál kevesebbet fogytunk, vegyünk még visszább a szénhidrátból, ha egy kilónál többet adtunk le, emeljük meg egy kicsit a szénhidrát- vagy a zsírbevitelünket.

 

Kalóriaszámlálás? Felejtsd már el végre!

A szénhidrátok fajtái

Diétás étrend

Testépítés és vízfogyasztás – miért kell ennyit vedelnünk?

Szentségtörés-e, ha néha kimarad az edzés?

Mikor használjunk gurtnit?

Felesleges gyakorlatok, melyekkel csak az idődet vesztegeted

Elhanyagolt izmok – lehet, hogy ezért stagnálsz?

Profi edzéstervek – érdemes ezeket követni?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük