Tom Platz lábedzése

Minden testépítő arra törekszik, hogy olyan lélegzetállító lába legyen, mint Tom Platzé; a méret és kidolgozottság máig páratlan kombinációja. Sokan úgy gondolták, hogy a genetikájában volt kódolva a hatalmas láb, de valójában a lábedzéseinek keménysége és intenzitása az, ami megalapozta ezt a formát.

Tom Platz 288 kilóval guggolt 8-at, 159 kg-mal 52-t, és 102  kg-mal több mint 100 ismétlést csinált. Ez igazán őrültségnek hangzik, de ez is bizonyítja, hogy milyen hihetetlen erőkifejtésre képes ezekkel a lábakkal.

 

Platz guggolási szabályai

  • alaposan nyújtsunk a gyakorlatok előtt
  • a rudat magasan helyezzük el a vállunkon
  • vállszélességű terpeszben álljunk, a lábfejet kissé kifelé fordítva
  • a térdet engedjük a lábujjakon túlra, a törzsünk maradjon végig egyenes és döntött minden ismétlésben
  • kissé menjünk a párhuzamos szint alá, és ne rugózzunk az alsó tartásnál
  • nyújtsunk és járkáljunk az ismétlések között, hogy fenntartsuk a véráramlást és segítsük a regenerálódást
  • piramisban jussunk el a legnehezebb ismétlésig
  • váltakozzanak a nehezebb szettek (5-8 ismétlés) a könnyebbekkel (10-20 ismétlés)
  • adjunk bele mindent minden egyes ismétlésbe

A legendás edzésterv a következő:

Gyakorlat                                Szett                     Ismétlés

Guggolás                                  8-10                         5-20

Hack guggolás                            5                           10-15

Lábnyújtás                                5-8                          10-15

Fekvő lábhajlítás                        6-10                          10-15

Álló vádli emelés                       3-4                           10-15

Ülő vádli emelés                        3-4                          10-15

Hack gépes vádli emelés            3-4                            10-15

 

Érdemes-e Tom Platz edzéstervét követni?

Ez az edzésmennyiség egy kicsit sok lesz egy kezdő és középhaladó testépítőnek. Mármint akkor, ha a 8-10 szett 8-10 munkasorozatot jelent. Mert ha piramisban edzel, akkor pont jó lesz. Egyébként ez esetben is igaz, hogy a profik edzéstervét nem lemásolni kell, hanem motivációt meríteni belőlük. Tomi bátyánk minden edzésen kihozta a maximumot lábaiból. Cselekedj így te is, juss el a tűréshatárod közelébe, de ne lépd át, mert túledzés lehet a vége.

 

Arnold mellizmainak titka – válaszol a testépítés legendája

Elfeledett gyakorlatok: áthúzás

Elhanyagolt izmok – lehet, hogy ezért stagnálsz?

Hogyan fogyjak le a fenekemről, combomról, hasamról?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük