A súlyzós edzés haszna az élet egyéb területein

Arnold SchwarzeneggerLegyen szó testépítésről, erőemelésről vagy akár súlyemelésről, megfelelő edzés és táplálkozás mellett testünk drámai változáson mehet keresztül. A hobbisportolók többsége bele sem gondol, hogy a súlyzós edzés közvetett módon milyen sok más pozitív hatással bír még. Ha már sok éve edzel, valószínűleg tisztában vagy azzal, hogyan aknázd ki ezeket.

Kitartóbb leszel

Edzést csak nagyon nyomós indokkal szabad kihagyni, ilyen lehet például egy sérülés, betegség, vagy mondjuk szerelmi bánat. Nem vicc, a lelki egyensúly megbomlása igen erősen demotiváló tud lenni, és ha le is botorkálsz a terembe, nem tudsz normális edzést végezni.

Minden más esetben felmerül a gyanú, hogy direkt keresed a kifogásokat. Elég viccesen hangzik, ha valaki azért nem jön edzeni, mert „nincs ideje” (amire igazán akar, arra tud időt szakítani), vagy mert esik az eső, és nem akar útközben elázni.

Tehát, visszakanyarodva a témához, a sok éven át végzett progresszív súlyzós edzésben szerzett tapasztalatokat átmenthetjük más területekre is, ahol helyt kell állnunk. Túlóráznod kell a munkahelyeden? Gondolja arra, hogy edzésen még ki kell préselned 2-3 erőltetett ismétlést. Ugye, hogy képes vagy rá? A végén pedig elnyered méltó jutalmadat: több pénzt fogsz keresni, és megbecsülik majd szorgalmadat (sajnos ez Magyarországon sok esetben nem így működik).

Rájössz arra is, hogy hosszú, kitartó munkával bármi elérhető. Nem fogod céljaidat feladni 2 nap múlva, hiszen a sport már megtanított arra, hogy az eredmények lassan (de annál biztosabban) jönnek, és semmi sincs ingyen. Márpedig munka nélkül nem lesz mit enned, és búcsút mondhatsz nehezen megszerzett izomkötegeidnek.

Rendszerre nevel

A 2-3 óránkénti étkezések betartásához mindig résen lenned, nehogy elcsússzon az egész. A testépítők (különösen diétás periódusban) precíz étrendet követnek, ami roppant nagy fegyelmet igényel. Természetesen az étkezés mellett még számos dologra kell figyelniük, és a sport által megkövetelt rendszeretet előbb-utóbb begyűrűzik a mindennapi életükbe is.

Mind a munkahelyi, mind az otthoni feladatokat feloszthatod, és ha épp olyan következne, amit nem szeretsz, csak vedd elő a papírt, amire felírtad (mint egy edzésterv), és egyszerűen csináld meg! Ha ilyen listát vezetsz, ragaszkodni fogsz ahhoz, hogy minden el legyen végezve.

Magabiztossá tesz

Top testépítők is vallottak már őszintén arról, hogy tinédzserkorukban az erősebb srácok elkalapálták őket, vagy éppenséggel megszégyenültek, amikor egy lány lenyomta őket szkanderben.

Mivel az ember természetéből adódóan először a külső alapján ítél, a nagyon vékony/kövér srácok eleve hátrányból indulnak, és ez gyakran meg is látszik rajtuk, hála az önbizalomhiány miatti félszeg viselkedésnek. Egy izmos test viszont gyökeresen megváltoztatja az egyén énképét. Önértékelése javul, és nem csak szemmel látható eredménye lesz az edzésnek, hanem az önbizalma is visszatér.

Ugye, mennyivel magabiztosabb vagy, ha már elmondhatod magadról, hogy az emberiség 99 százalékánál erősebb vagy? Itt jegyezzük meg azért, hogy a kivagyiság, önteltség pontosan azokra jellemzőbb, akik valamilyen hiányosságukat szeretnék kompenzálni.

Értékes tudás birtokába juthatsz

Az iskolában egyáltalán nem tanítják azt, hogy milyen tápanyagokra van szükséged a mindennapi étkezések során. A sötétség idővel csak sűrűsödik a fejekben, és ekkor keletkeznek a következő ótvarságok: „a joghurt rengeteg fehérjét tartalmaz”, „ a tej nélkülözhetetlen táplálékunk”, vagy esetleg a „tömegnövelők=doppingszerek” .

Tisztában leszel azzal, hogyan kell táplálkoznia egy fogyni/hízni vágyó embernek, és segíthetsz családtagjaidnak, ismerőseidnek.

Az edzéssel töltött évek alatt megtanulod a gyakorlatok tökéletes végrehajtását, és különféle edzéstechnikákat sajátíthatsz el. A táplálkozási és edzési ismeretek már elegendőek lehetnek ahhoz, hogy tudásoddal némi pénzt is keress, és a munkád legyen a hobbid!

Egészségesebb leszel

Az aktívan sportoló emberek egészségesebbek a tespedést választó társaiknál. A súlyzós és aerob vagy kardió edzések kombinációja minden fontos stimulust tartalmaz, ami izmaink növekedéséhez és emellett szívünk és érrendszerünk egészségének megőrzéséhez szükséges.

A testépítők gondosan ügyelnek a megfelelő vitamin- és ásványi anyag bevitelre, és napi 4-6 liter vizet fogyasztanak, ami szervezetük egészséges működéséhez nélkülözhetetlen.

A fizikai egészség mellett mentálisan is “fittebbek” leszünk, részben a mozgás során termelődő endorfin, és részben a fentebb már említett közvetett hatások miatt.

 

Hülye kérdések testépítők bosszantására

Testépítés és küzdősportok

Lenkei Gábor, vitaminok, szcientológia

Ha megállsz a fejlődésben

 

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük