A nőknek és a férfiaknak ugyanannyi fehérjére van szükségük?

Érdekes kérdés, hogy vajon létezik-e egyenjogúság a fehérjefogyasztásban, vagy az illető nemétől függ, hogy mennyi proteint kell bevinnie.

Korábban írtunk arról, hogy mekkora tévhit, amikor a nők azt gondolják, nekik elég tingli-tangli módon edzeni, és az eredmény az csak úgy jön majd magától. Nos, ugyanez vonatkozik a táplálkozásra is.

Miben különbözik (nagyvonalakban) a férfi és a női szervezet, ha az edzést nézzük?

A női test izom/zsír aránya sokkal kedvezőtlenebb – magasabb a testzsírszázaléka, ami élettani szempontból persze érthető, de megnehezíti az izomnövelést és a zsírleadást. A nők szervezete kevés tesztoszteront tartalmaz, ami ugye elősegíteni a fent említett folyamatokat.

Ezért van az, hogy egy hülye beidegződés miatt hiába rettegnek a nők attól, hogy “túl izmosak” lesznek, ha csak ránéznek egy súlyzóra, mégis sokkal nehezebb dolguk van, mint a férfiaknak, és ezért nyúlnak doppingszerekhez a versenyszerű testépítők mellett a bikini modellek, fitnesz modellek – és még megannyi kategória verenyzői.

Ezek után nem nehéz kitalálni, hogy egy női szervezet számára a kívánt fejlődéshez épp annyi fehérje bevitele szükséges, mint amennyi egy férfi esetében. Hogy ez pontosan mennyit jelent? Valamelyes eltérő véleményeket, esetleg kutatással is alátámasztott állításokat olvashatunk, de nagyvonalakban valahol

1,5 és 2,2 gramm/testsúlykilogramm teljes értékű (állati eredetű) fehérjemennyiség az, amivel nem lövünk nagyon mellé.

Aztán lehet tovább kísérletezni, hogy nekünk a megadott intervallum alsó vagy felső értéke válik-e be.

Egy nagyon okos bácsi, Bill Campbell, a Dél-Floridai Egyetem Performance & Physique Enhancement Laboratóriumának igazgatója azt tanulmányozta, hogy az étrendben megnövelt mennyiségű fehérje hogyan befolyásolja a súlyzós edzést végző nők testösszetételét. A kísérletben400 kalóriányi, azaz 100 gramm tiszta fehérjét adott a tesztalanyok étrendjéhez, az eredmény pedig önmagáért beszélt:

a magasabb fehérjebevitelen lévő nők nem csak izmosabbak lettek, de mellette több zsírt is veszítettek, mint a kevesebb fehérjét fogyasztó társaik.

Ráadásul, hála a női magazinokban terjedő idióta “étrendeknek”, a nők jelentős része nem is visz be elegendő mennyiségű fehérjét. E fontos tápanyag hiányában pedig sem a izomnövelés, sem a zsírégetés nem fog kellő hatékonysággal működni.