A lépésszámláló sem “fogyaszt le”? Hát milyen világban élünk?!

Képtalálat a következőre: „fitness trackers”Nagyon tudnak valamit ezek a kutatók, mert megint egy olyan felfedezésre jutottak, amit épeszű ember egy szakmunkásképző elvégzése után is megállapít.

Azt írják: A lépésszámláló viselése nem növeli a fogyás esélyét.

Micsoda felfedezés! Eddig mit hittek? Hogy az a plusz pár deka súly segíti majd az átlag tudatlant a fogyásban? Vagy valami vudu lehet ebben is, mint az izomnövelő és zsírt égető karkötőben?

 

Azt írja a BBC:

A lépésszámláló vagy aktivitásmérő eszközök viselése nem növeli az egészséges testsúly elérésének esélyét egy hosszú távú, nagy létszámú amerikai kutatás szerint.

A kétéves kutatás, melyet a Journal of the American Medical Association (JAMA) ismertetett, csaknem 500 túlsúlyos önkéntes bevonásával folyt, akiktől azt kérték, kövessék az előírt étrendet és mozogjanak többet.

Két évig kutatták a nagy semmit – bravó!

Az önkéntesek fele aktivitásmérőt kapott, hogy azon követhesse, mennyit sportolt. A kutatás végére ez a csoport kevesebbet fogyott, mint a másik, melynek tagjai nem viseltek semmilyen aktivitásmérőt.

Kitalálod, hogy miért?

A tanulmány készítői szerint ez nem jelenti azt, hogy ki kellene dobni a technológiát, csak annyit, hogy nem szabad túlságosan bízni abban, hogy segítik a fogyást.

Bizony! Az idióták azt gondolták, ez az eszköz MAGÁTÓL leolvasztja róluk a zsírt, és nem kell tenniük semmit.

A kutatók azt az eredményt kapták, hogy az aktivitásmérőt viselők átlagosan 3,6 kilogrammot adtak le, míg a kontrollcsoport, akik nem kaptak fitneszmérőt, 5,9 kilogrammot.

És mit “állapítottak meg” a kutatók? Hát azt, hogy:

John Jakicic, a kutatás vezetője úgy vélte, az emberek hajlanak arra, hogy egy ideig használják az aktivitásmérőt, aztán elveszítik az érdeklődésüket, ahogy elmúlik az újdonság varázsa.
“Ahogy telt az idő, egyre kevesebb adatot kaptunk, amit az aktivitásmérőkkel rögzítettek” – magyarázta, ám szerinte az is elképzelhető, hogy akik az eszközt viselték, egyre inkább a sportra koncentráltak és elhanyagolták a diétájukat. “Azt gondolhatták, olyan sokat mozognak, hogy nyugodtan megehetnek egy-egy szelet süteményt” – tette hozzá. A kutató szeretné megvizsgálni, mi az oka, hogy egyes emberek nagyobb kedvvel fordulnak a technológiához, mint mások.

Meggyőződésem, hogy a nép lélektanában ezek szerint kevéssé járatos kutatók rossz nyomon járnak. Nem kell ezt annyira bonyolítani, a válasz az orruk előtt hever. Tehát még egyszer, ami szerintem szinte biztosra vehető. A lépésszámlálót viselők azért fogytak kevesebbet, mert egyszerűen kevésbé tették oda magukat. Nem edzettek megfelelő intenzitással, és tojtak a diétára – hiszen rajtuk volt a CSODASZER!

 

Te ne legyél fogyás-analfabéta, inkább olvasd el alapcikkeinket:

Szuper változatos étrend diétázóknak

Mintaétrend diétázó nőknek

Elcseszett diétám krónikája – Tanulj belőle!

Tippek a zsírégetés fokozásához

Hizlaló ételek – Tényleg ilyen egyszerű kérdés ez?

Lehet-e fogyni koplalással?

A diéta alapszabályai

Miért nem tud egy nő „túl izmos” lenni?

Az elhízás valódi veszélyei

Lehet-e fogyni koplalással?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük