A legnagyobb táplálkozási tévhitek, 2. rész

Táplálkozási tévhitekről szóló sorozatunk első része akkora sikert aratott, hogy muszáj folytatnunk. Izzadtságszagú harácsolásról szó sincs, akad még bőven hülyeség, amit nem veséztünk ki. Vágjunk is bele!

Napi egy pohár vörösbor feltétlenül szükséges

Hazánkban férfiatlan viselkedésnek számít, ha valaki nem iszik alkoholt. „Márpedig az igazi férfiember megissza a magáét, attól lesz emberes!” Meg szívbeteg, májzsugoros, impotens.

Szóval igen elterjedt ez a hülyeség, mely egyébként valós alapokon nyugszik, csak egy kicsit el lett ferdítve. A vörös szőlőfajták ugyanis jelentős mennyiségben tartalmaznak antioxidánsokat, elsősorban polifenolokat. Ezek pedig köztudott, hogy segítenek az érelmeszesedés és a daganatos betegségek megelőzésében, továbbá erősítik a C- és az E-vitamin antioxidáns hatását is.

 

Vörösbor

Na de mi szükség ehhez alkoholra? Természetesen semmi! A szív- és érrendszeri betegségek megelőzése nem a borban található alkoholon alapszik, hanem a szőlő héjéban és magvaiban előforduló hasznos összetevőkön. Sokkal jobb választás tehát, ha nyersen eszed a szőlőt.

A leves fontos, tápláló eledel – ha nem ehetsz szilárdat

Fogászati beavatkozások, és egyéb szájban kotorászós műveletek után előfordul, hogy a páciens pár napig nem fogyaszthat szilárd ételt. Mit javasol ilyenkor a drága doktor? „Igya meg a húsleves levit, abban benne van minden szükséges tápanyag… „ Ha erre vontakozólag pontos adatokat várnánk, hogy ugyan már, mi lehet egy üres, sós lében, csak homlokráncolással találkozunk.

Tipp: egy fehérjeturmix ilyenkor életet menthet.

A diéta szinte csak zöldségekből kell, hogy álljon

„Diétázom, csak nyers zöldséget eszem.” – mondja az egyszeri retardált, aki nem szeret gondolkozni és utánaolvasni dolgoknak. Írd be a Google képkeresőbe a „diéta” kifejezést, és láthatod, miről van szó: https://www.google.hu/search?q=di%C3%A9ta&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=bM3iUvzpLKaeyQPO8YHADg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=671

Általános tévhit, hogy aki fogyni szeretne, csak zöldségeket szabad ennie. „Mert azokban kevés a kalória.” A minimális kalóriatartalom ezzel együtt azt is jelenti, hogy a zöldségekben tápanyag sem nagyon van. Néhány gramm szénhidrát, és víz az egész. Márpedig ha nem viszünk be elegendő mennyiségű fehérjét, az izmok fognak leépülni, a zsír pedig még gyarapszik is. Így alakul ki a klasszikus csont és bőr kinézet.

Délig csak gyümölcsöt szabad enni

Mert valami különös oknál fogva az ébredés és déli 12 óra között szervezetünk szeret leépülni, és nem akar minőségi tápanyagot beépíteni. Jó is az, ha csak gyümölcscukrot (fruktózt) eszünk. Akadálytalanul gyarapítja a zsírpárnákat, miközben testünk éhezik.

Délig csak gyümölcsöt

Nagyon fontos tehát, hogy minden étkezésünk tartalmazzon teljes értékű fehérjét, mert így biztosíthatjuk az optimális izom-zsír arányt.

Költői kérdések:

  • Mi van akkor, ha valaki éjszakai műszakban dolgozik, és mondjuk délután kel? Neki is délre van állítva a belső kakukkos órája, vagy tolódik pár órát?
  • A téli-nyári időszámítást követi-e ez a rendszer?

 

Csak a “természetes” vitamin a jó

Még mindig nagyobb kedvvel fogyasztunk gyógyszereket, ahelyett, hogy megelőzésképpen vitaminkészítményekhez nyúlnánk. Ludas ebben a legtöbb gyógyszergyártó, valamint az orvosok is, akik között szép számmal vannak olyanok, akik óva intenek a „túlzott vitaminfogyasztást”-tól.

Hallott már valaki olyan betegről, aki vitamintúladagolást kapott? Na ugye!

No és mi a különbség a természetes és a mesterséges vitaminok között? Az égvilágon semmi. A vitamintabletták, kapszulák hatóanyagai is természetes eredetűek, csak mondjuk nem fruktóz veszi őket körül, hanem más, felszívódást segítő anyagok.

Ha azt gondolnád, hogy a zöldségek és gyümölcsök még tartalmaznak elegendő vitamint, jó, ha tanulmányozod egy kicsit ezt az ábrát:

Vitamintartalom

 

 

A teljes cikk itt olvasható


Az egészséges életmód drága

Számtalan ellenpéldával cáfolható ez az állítás is. Nézd meg, mennyibe kerülnek egyes felvágottak, húst soha nem látott hentesáruk. Egy kiló paprikás szalonna árából pont egy kiló csirkemellet tudsz venni. Egy kilogramm virsli ára pedig pontosan két kiló csirkecombénak felel meg.

Ár-összehasonlítás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Valószínűleg a fogyókúra ipar hülyítette meg az embereket, mert sokan úgy gondolják, ahhoz, hogy egészségesen éljenek, muszáj valami drága csodaszert venniük. Ez egy nagy tévedés! Némi étrendkiegészítés (elsősorban vitaminok és ásványi anyagok) ugyan szükséges, de ez havi pár ezer forintból megvan. Sokkal olcsóbb, mint egy dohányos 30 napi cigarettaadagja.

 

Étrenddel kapcsolatos tévhitek

A legnagyobb táplálkozási tévhitek

C-vitamin kisokos

Tévhitek a testépítés körül

Idióták az edzőteremben

Idióták az edzőteremben II.

A világ legnagyobb bicepsze? Most lehet hányni!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük