A lájtos gyúrós

Szapora állatfaj, melynek különleges ismertetőjele, hogy semmit nem visz túlzásba. Ő csak úgy lájtosan gyúr, érted.

Ebbe a csoportba tipikusan férfiakat sorolhatunk, akik – bár vihetnék többre is ebben a sportban – ambíciók nélkül tengenek-lengenek a teremben, néha másokat is bosszantva.

A lájtos gyúrós eleve nem “gyúrni” jár, hisz nem egy dinnyehordó karú biztonsági őrrel állunk szemben, hanem többnyire tanult, vagy éppen tanulmányait végző majdani vagy már kiművelt értelmiségivel.

A nehéz, nagy súllyal végzett alapgyakorlatoktól irtózik. A guggolástól megfájdul a térde, dereka, a fekvenyomástól a könyöke, a felhúzástól mindene. De ma már könnyű dolga van, a legtöbb teremben minden le tud edzeni megfelelő gépekkel. Gondosan ügyelve arra, hogy ne végezze bukásig a gyakorlatokat.

Izzadni csak nyáron szokott, de csak akkor, ha elromlik a teremben a klímaberendezés.

A lájtos gyúrós elméletben mindent tud az edzésről, vaskos ismeretanyagot szívott magába a szakirodalomból. De valahogy az egésznek a filozófiája mégsem jött át neki, és – bár nem célja jelentős izomzatot építeni – tanácstalanul bújja az Excel-táblázatokat, Wilks-indexeket: “vajon mit ronthatok el?”

Ő az, aki két hétig 4×8-akat, majd 3×10-eket, később 5×6-okat csinál, de nem érti, hogy ezek csak irányelvek, nem kőbe vésett szabályok.

Kedvenc gyakorlatai:

combfeszítő: lábnyújtás
combhajlító: lábhajlítás
vádli: üő vádligyakorlat
mell: tárogatás gépen
váll: nyomás gépen
hát: lehúzás csigán
bicepsz: egykezes bicepsz alsó csigával Scott-padon
tricepsz: nyújtás csigán, kötéllel

Ha mégis rúddal, állva végezné a bicepszezést, azt feltétlenül a guggolóállványon teszi.

Edzésidő: 1,5-2,5 óra, ebből okoskodásra megy el a fele.

Étrendjén is lenne mit csiszolni. Súlyfölösleg annyira nem jellemző, inkább a milligrammra kiszámolt tápanyagmennyiségek. A sok szakcikk átrágása után cikáznak az agyában az újabb és újabb kutatási eredmények, étkezési trendek, de alapdolgokat nem ért. Például a növényi és állati fehérje, illetve a szénhidrátok közötti különbséget sem vágja. Ezért lehet étrendjének szerves eleme a kakaós csiga, kifli (kenyér helyett, mintha nem ugyanaz lenne), cukrozott üdítőitalok (a cukormentesben “rákkeltő” édesítőszerek vannak).

Táplálékkiegészítőket mérsékelt mennyiségben használ. A proteinporokat íz alapján választja ki, és tejjel issza edzés után is a turmixot. A kreatin már nem fér bele az értékrendjébe, hisz az majdnem koksz, idővel be fogják tiltani. A természetes forrásaiból meg kitiltani.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük