A testépítés és a szex

Nagy sportesemények előtt előfordul, hogy egy-egy közlékenyebb sportoló hajlandó beszámolni a megmérettetés előtti időszak hálószobatitkairól is. Talán emlékszünk pár olyan esetre is, amikor edzők, szövetségi kapitányok hangoztatták fennen: amíg véget nem ér a verseny, addig nem szexelhetnek a sportolók. Ennek oka általában az, hogy pár nap (esetleg hét) önmegtartóztatás után a játékosok „jobban harapnak”, a küzdő- vagy erősportot űzők jobban akarják a sikert.

Hasonló a helyzet a testépítőknél és erőemelőknél is. Ha edzésen vagy versenyen szeretnéd a maximumot kihozni, nem ajánlatos közvetlenül előtte nemi életet élni (magaddal sem). Mi az oka ennek?

A cink és a tesztoszteron szint

A szex és az izomépítés között van egy igen érzékeny kapcsoló, amit úgy hívnak: cink. Ez a mikroelem szervezetünk számára nélkülözhetetlen, és hiánya komoly betegségekhez vezethet. Márpedig eredményes – orgazmussal járó – aktus után a férfi szervezetéből az ondóval jelentős mennyiségű cink távozik.

A cink szintje szoros összefüggést mutat a tesztoszteron szinttel, tehát ha nem viszünk be elegendő mennyiséget, csökken a libidónk, és a sportteljesítményünk sem lesz túl fényes.

Szex után tehát cinkhiány (és tesztoszteronszint csökkenés) lép fel szervezetünkben, és nagyon fontos, hogy ezt pótoljuk a megfelelő élelmiszerekkel és kiegészítőkkel.

Az alacsony tesztoszteronszint tünetei

  • Meddőség
  • Romló szexuális teljesítmény, és csökkenő vágy
  • Merevedési problémák
  • Hajhullás
  • Csökkenő izomtömeg
  • Csontritkulás

A nemi élet hatása az erőszintre

Általános tapasztalat, hogy közvetlenül huncutkodás után nem megy jól az edzés. Álmosak, bágyadtak vagyunk, és legtöbbünk ilyenkor néz valami serkentő szer után.

Ez az állapot az oxitocin nevű hormon megnövekedett szintjének köszönhető. Ha nagyszabású terveid vannak, az aktust követő 3-4 órában ne menj edzeni. Ennyi idő alatt a hormonszint visszaáll eredeti állapotába, és már nem fogja visszavetni a teljesítményedet.

Miért érdemes mégis gyakran szexelni?

Izmaink növekedése nagyban függ a tesztoszteron-szintünktől, ennek fokozására pedig a legjobb módszer a szex. Ha az edzéstől lehető legtávolabbi időpontban, de kellő sűrűséggel élsz nemi életet, izmaid is profitálni fognak belőle. A gyakori ejakuláció ugyanis serkentőleg hat a tesztoszteron termelésre. Egy kicsit olyan ez, mint az aerob és a súlyzós edzés: ha lehet, tedd őket minél távolabb egymástól.

Ne ess át a ló túlsó oldalára

Mindenkit óva intünk attól, hogy a cikk hatására az edzés előtti órákban ezután visszautasítsa partnerét, ha az közeledni kíván. A szex utáni bágyadtságon egy kis akaraterővel úrrá lehet lenni, továbbá segíthetnek egyes táplálékkiegészítők is.

Azért lábedzés előtt csak óvatosan!

Mikor érdemes csúcsdöntéssel kísérletezni?

Tévhitek a testépítés körül

Nyárra kigyúrjuk magunkat! Igaz, tesó?

Női testépítés – a fanyalgóknak szeretettel